معایب و فواید شامپو بدون سولفات

سولفات در شامپو / فروشگاه مواد شیمیایی و آزمایشگاهی مستر آزما

سولفات در شامپو

سولفات در شامپو ها برای موهای ما زیاد هستند. در حین شستن موهایتان، ممکن است متوجه شده باشید که شامپوی خود به محض ماساژ روی پوست سر به کف تبدیل شده است. این فرایند به دلیل عوامل شیمیایی به نام سدیم لورت سولفات (SLES) و سدیم لوریل سولفات (SLS) اختصاص دارد. اینها مواد پاک کننده ای هستند که به شامپوها کمک می کنند تا وقتی با آب مخلوط می شوند، ایجاد کف کنند. این عوامل شیمیایی را در اکثر محصولات حمام و مراقبت از بدن خواهید یافت. بنابراین، از مضرات شامپو سولفات دار در غلظت این است. که می تواند به موهای شما آسیب برساند. زیرا روغن های طبیعی و پروتئین های مو را از بین می برد. در این مقاله به معایب و فواید شامپو بدون سولفات اشاره شده است. میتوانید در بخش مقالات علمی فروشگاه مسترآزما سایر مقالات علمی مرتبط را مطالعه کنید. ( کرم های حاوی هیدروکینون، خشکی پوست در پاییز و زمستان و …)

تاثیرات سولفات سدیم در شامپوها و مواد شوینده بدن/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما
تاثیرات سولفات سدیم در شامپوها و مواد شوینده بدن/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما

سدیم لورت سولفات برای مو چیست؟

سدیم لورت سولفات (SLES) یک عامل شیمیایی است که در حمام و محصولات مراقبت از بدن استفاده می شود. که به تمیز کردن مو و پوست سر کمک می کند. سدیم لوریل سولفات (SLS) سورفکتانت قوی تری است. که در بسیاری از محصولات مراقبت شخصی استفاده می شود. و یک عامل کف کننده بسیار موثر است. اگرچه SLES در مقایسه با SLS نسخه ملایم‌تری است، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در سمت امن‌تر باشند و اصلاً از آن استفاده نکنند. SLES به محصول کمک می کند در تماس با آب کف ایجاد کند و روی مو و پوست سر ماساژ داده شود. یکی از معایب شامپو بدون سولفات این است که می تواند منجر به تحریک چشم، دهان، ریه ها و پوست شود.

انواع سولفات موجود در شامپو

سولفات ها را می توان به راحتی شناسایی کرد زیرا برخی از مواد اولیه ذکر شده در بطری های محصولات مراقبت از مو و پوست هستند. در اینجا برخی از رایج ترین سولفات های موجود در شامپوها آورده شده است:

  • سدیم لوریل سولفات سدیم
  • لوریل سولفواستات سدیم
  • سدیم لوروئیل تاورات
  • لورت سولفات سدیم
  • Lauroyl Isethionate
شامپو بدون سولفات-فروشگاه مسترآزما
آیا شامپوهای سولفات دار برای مو مضر هستند؟/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما

معایب و فواید شامپو بدون سولفات

سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لورت سولفات (SLES)، برای از بین بردن کثیفی و چربی از موهای شما در نظر گرفته می شوند. اما برخی از افراد ممکن است واکنش های نامطلوبی به آنها داشته باشند. در اینجا چند دلیل برای توضیح بهتر معایب و فواید شامپو بدون سولفات گفته شده:

  • اگر سولفات ها برای پوست یا موهای حساس شما مناسب نباشند، ممکن است منجر به آلرژی و واکنش شود.
  • سولفات ها این توانایی را دارند که رطوبت اضافی را از بین ببرند و موهای شما را ناسالم کنند.
  • آنها همچنین تمایل دارند که پوست سر شما را خشک کرده و باعث تحریک شوند.
  • اگر به استفاده از شامپوهای حاوی سولفات ادامه دهید و از تأثیر آن بر مو و پوست خود غافل شوید، ممکن است سلامت خود را به خطر بیندازید.

بنابراین، اگر فکر کرده اید که سولفات با موهای شما چه می کند یا چرا سولفات برای مو مضر است، این دلایل باید به این سؤالات پاسخ دهند. فقط در صورتی می توانید از سدیم لورت سولفات یا سدیم لوریل سولفات برای مو استفاده کنید که بتوانید استفاده از آن را به حداقل مقدار محدود کنید.

مضرات شامپو معمولی یا سولفات دار

برای افرادی که موهای چرب یا شوره دارند، سولفات ها موثر هستند زیرا موها را با موفقیت تمیز می کنند. با این حال، مو و پوست همه نمی تواند این عوامل شیمیایی را تحمل کند. از جمله مضرات شامپو معمولی یا سولفات دار:

  • افرادی که مو یا پوست سر حساس دارند باید از استفاده از سولفات در شامپو خودداری کنند. 
  • اگر در معرض خطر ابتلا به بیماری های پوستی مانند اگزما، روزاسه، درماتیت تماسی یا پسوریازیس هستید. استفاده از سدیم لورت سولفات برای مو تنها باعث تحریک، قرمزی، ترک خوردن در پوست سر و غیره می شود. 
  • اگر موهای رنگ شده دارید یا تمایل دارید که به طور منظم از صاف کردن یا فر کردن موهایتان استفاده کنید. استفاده از شامپوهای بدون سولفات بیشتر از شامپوهای سولفاته که فقط رنگ را از موهای رنگ شده شما پاک می کنند، برای شما مفید خواهد بود. 
  • افرادی که موهای خشک یا وز دارند نیز باید از مصرف لورت سولفات سدیم برای موها خودداری کنند. زیرا فقط خشکی و وز مو را افزایش می دهد. سعی کنید به دنبال محصولات بدون سولفات باشید زیرا برای مو و پوست شما ملایم تر هستند و هیچ آسیبی ندارند.

آیا شامپو بدون سولفات باعث ریزش مو میشود؟

سولفات در شامپو-فروشگاه مسترآزما
آیا شامپو بدون سولفات باعث ریزش مو میشود؟/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما

به طور کلی، شامپوهای بدون سولفات باعث ریزش مو نمی شوند. در واقع، آنها نسبت به موها و پوست شما ملایم تر از آنهایی هستند که حاوی سولفات هستند. شامپوهای بدون سولفات نه موهای شما را خشک می کنند و نه رنگ موهای شما را پاک می کنند. آنها همچنین هیچ نوع تحریکی ایجاد نمی کنند، و استفاده از آن را به گزینه ای مطمئن تر تبدیل می کند. بنابراین، افرادی که موهای خشک و وز دارند باید به شدت از شامپوها و نرم کننده های بدون سولفات استفاده کنند. آنها روغن های طبیعی را روی پوست سر شما حفظ می کنند و رطوبت را دست نخورده نگه می دارند. یکی از بهترین فواید شامپو بدون سولفات این است که زیاد کف نمی کند. بنابراین برای افرادی که موهای خشک یا مجعد دارند عالی است.

فروش مواد شیمیایی و انواع محیط کشت ها

مواد شیمیایی مورد نیاز خود را میتوانید از سایت فروشگاه مسترآزما mrazma.com سفارش دهید. فروشگاه مسترآزما عرضه کننده محصولات کمپانی های معتبر مرک merck, سیگما Sigma Aldrich میباشد. برای اطلاعات بیشتر از محصول روی آن کلیک کنید.

انتقادات و پیشنهادات کاربران گرامی برای مطالعه سایر مقالات علمی و پزشکی به بخش مقالات وبسایت مستر آزما مراجعه نمایید. در صورت نیاز به مطالعه مقاله ای خاص به کارشناسان ما اطلاع دهید تا مقاله را برای شما روی سایت قرار دهند. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: با عرض پوزش محتوا جهت جلوگیری از سواستفاده معنوی از سایت قفل شده است. خطا