آیا سگ ها آبله میمون می گیرند؟

آیا سگ ها آبله میمون می گیرند؟

امروزه موارد ابتلا به آبله میمون در سراسر جهان در حال افزایش است. و اکنون، حیوانات خانگی در معرض آلودگی هستند. این مقاله ابتلا به آبله میمون در سگ ها اولین مورد تایید شده از عفونت انسان به حیوان خانگی و چگونگی شکل گیری آن را شرح می دهد.

بر اساس این گزارش که در مجله The Lancet منتشر شده است، این سگ متعلق به یک زوج فرانسوی غیر تک همسر است که پس از تماس جنسی با افراد دیگر به آبله میمون مبتلا شده اند. نزدیک به دو هفته پس از تشخیص، این زوج متوجه شدند که سگ تازی ایتالیایی‌شان جوش‌های آبله میمونی را روی شکم خود ایجاد کرده است.

این سگ یک آزمایش PCR داده شد، که تأیید کرد که در واقع آبله میمون دارد. این زوج خاطرنشان کردند که سگ آنها در تخت آنها خوابیده بود. و آنها مراقب بودند که از تماس با سایر حیوانات خانگی یا افراد از شروع علائم خود جلوگیری کنند که این اتفاق 13 روز قبل از ایجاد پوسچول در سگ آنها رخ داد.

محققان نوشتند: «یافته‌های ما باید بحث‌هایی را در مورد نیاز به جداسازی حیوانات خانگی از افراد مثبت به ویروس آبله میمون ایجاد کند. ما خواستار تحقیقات بیشتر در مورد انتقال ثانویه از طریق حیوانات خانگی هستیم.»

این اخبار سؤالات زیادی را در مورد آبله میمون در سگ ها و نحوه شیوع آبله میمون و همچنین نحوه ایمن نگه داشتن حیوانات خانگی خود در صورتی که در منطقه ای زندگی می کنید. که آبله میمون در حال گسترش است، ایجاد می کند. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

آیا سگ ها می توانند به آبله میمون مبتلا شوند؟

بله، سگ ها ممکن است به آبله میمون مبتلا شوند. آبله میمون بومی است. به این معنی که دائماً در سطحی وجود دارد. در مرکز و غرب آفریقا ، اما دیدن آن در بسیاری از مناطق مختلف جهان به طور همزمان معمول نیست. شیوع آبله میمون در ایالات متحده، اروپا و سایر نقاط جهان جدید است و با آن، کارشناسان زیادی هنوز در حال یادگیری هستند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) به صورت آنلاین می گوید که مقامات در حال بررسی و تحقیق در این مورد هستند که کدام حیوانات در معرض ابتلا به آبله میمون قرار دارند. با این حال، آژانس می‌گوید، «باید فرض کنیم هر پستانداری می‌تواند به ویروس آبله میمون آلوده شود .»

چقدر باید نگران آبله میمون در سگ باشید؟

نه خیلی. دکتر کالین پریش ، استاد ویروس شناسی جان ام. اولین در کالج دامپزشکی دانشگاه کورنل ، می گوید: «در حال حاضر، خطر نسبتاً کم است . او می‌گوید: «آبله میمون به تماس نزدیک و نسبتاً طولانی نیاز دارد و مردم معمولاً این تماس را با سگ‌های خود دارند.

دکتر پریش ادامه می دهد: “چند میلیون سگ در جهان وجود دارد و این اولین مورد گزارش شده است.” به نظر نمی‌رسد سگ‌ها در معرض خطر باشند یا اگر آلوده شوند. لایه بیشتری از انتقال اضافه نمی‌کنند.»

مایکل اوگلزبی، دکتر DVM، استاد و مدیر موسسه بیماری‌های عفونی دانشگاه ایالتی اوهایو، می‌گوید: «ما باید در محدود کردن پتانسیل انتقال از انسان به سگ کوشا باشیم».

آبله میمون چگونه پخش می شود؟

مردم معمولاً زمانی که با ویروس از طریق حیوان، شخص یا مواد آلوده به ویروس در تماس هستند. به آبله میمون مبتلا می‌شوند . این ویروس می تواند از طریق پوست شکسته یا چشم، بینی یا دهان وارد بدن شود.

ممکن است پس از گاز گرفتن یا خراشیده شدن توسط یک حیوان آلوده به آبله میمون مبتلا شوید. اما اصلی ترین راه انتشار ویروس در طول این شیوع، تماس مستقیم یا غیرمستقیم با مایعات بدن یا ضایعات افراد آلوده است.

شاید آبله میمون را از طریق تماس نزدیک مانند نوازش، در آغوش گرفتن، بوسیدن، لیسیدن، محل خواب مشترک و به اشتراک گذاشتن غذا منتقل شود.

دکتر Oglesbee می‌گوید: با این حال، “به احتمال زیاد انتقال از انسان به سگ کمتر از انسان به انسان است، با توجه به اینکه پوست موی سگ مانع از انتقال تماس مستقیم می‌شود.”

علائم آبله میمون در سگ

به گفته انجمن لانه سازی آمریکا (AKC) بر اساس نشانه های ذیل شاید سگ شما به آبله میمون مبتلا شده باشد. آنها عبارتند از:

  • بزرگ شدن غدد لنفاوی
  • بی حالی
  • ترشحات پوسته بینی
  • لژیون های پوستی تاول مانند (تاول مانند).
  • ترشحات بینی و چشم
  • سرفه کردن
  • نفخ
  • کهیر

دکتر Oglesbee می گوید: “ضایعات در سگ ها مشابه ضایعات در انسان است.”

اگر سگ شما دارای دو یا چند علامت همراه با بثورات پوستی است. یا تماس نزدیک با فردی دارد که مورد احتمالی یا تایید شده ای از آبله میمون دارد. AKC توصیه می کند که او را آزمایش کنید.

با این حال، دکتر پریش خاطرنشان می کند که به نظر می رسد آبله میمون یک بیماری “خفیف” در سگ ها باشد. او می‌گوید: «مهمترین چیز حمایت کردن، دور نگه داشتن سگ از افراد دیگر – به ویژه کودکان – است و آنها به طور طبیعی بهبود می‌یابند.

چگونه حیوانات خانگی را از آبله میمون ایمن نگه داریم

CDC توصیه می کند که افراد مبتلا به آبله میمون از تماس نزدیک با حیوانات خانگی خودداری کنند. اگر فرد آلوده با حیوان خانگی تماس نزدیک نداشت. شخص دیگری از حیوان خانگی مراقبت کند تا زمانی که فرد بهبود یابد.

اما، اگر تماس نزدیک اتفاق افتاد، مهم است که حیوان خانگی را به مدت 21 روز پس از آخرین تماس در خانه و دور از سایر افراد و حیوانات نگه دارید.

اگر به آبله میمون مبتلا هستید، قبل و بعد از مراقبت از حیوان خانگی خود، دست های خود را به خوبی بشویید یا از مالش دستی حاوی الکل استفاده کنید. همچنین مهم است که بثورات پوستی خود را با لباس یا باند بپوشانید و هنگام مراقبت از حیوان خانگی خود از دستکش و ماسک مناسب استفاده کنید.

لباس، ملحفه و حوله خود را از حیوان بیمار جدا کنید. باید مطمئن شوید که غذا، اسباب بازی ها و ملافه هایی که سگ شما استفاده می کند مستقیماً با پوست یا بثورات بدون پوشش شما تماس نداشته باشد.

امش آدالجا، متخصص بیماری‌های عفونی، محقق ارشد مرکز سلامت جانز هاپکینز، می‌گوید، اگر ممکن است، اگر آبله میمون دارید، باید از تماس با سگ یا حیوانات خانگی دیگر خودداری کنید تا زمانی که دیگر مسری نباشید. امنیت.

اگر سگ یا حیوان خانگی شما علائم آبله میمون را نشان می دهد، با دامپزشک خود تماس بگیرید. آنها باید بتوانند شما را در مراحل بعدی راهنمایی کنند.

انتقادات و پیشنهادات کاربران گرامی

برای مطالعه سایر مقالات علمی و پزشکی به بخش مقالات وبسایت مستر آزما مراجعه نمایید.

در صورت نیاز به مطالعه مقاله ای خاص به کارشناسان ما اطلاع دهید تا مقاله را برای شما روی سایت قرار دهند.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: با عرض پوزش محتوا جهت جلوگیری از سواستفاده معنوی از سایت قفل شده است. خطا