محصولات پاک کننده و ترکیبات شیمیایی آنها

مواد شیمیایی موجود در پاک کننده ها و تمیز کننده ها باعث ضدعفونی سطوح میشود/مقالات علمی

محصولات پاک کننده با حذف خاک، میکروب ها و سایر آلاینده ها برای کمک به جلوگیری از گسترش بیماری های عفونی و کنترل آلرژن ها مانند گرد و غبار و کپک، نقش اساسی در زندگی روزمره مردم ایفا می کنند. مواد شیمیایی مورد استفاده در محصولات پاک کننده و تمیز کننده مانند مواد شوینده لباسشویی، سفید کننده ها، محصولات ظرفشویی و سایر پاک کننده های خانگی می توانند به بهبود راندمان نظافت و بهداشت در منازل، ادارات و سایر محیط ها کمک کنند. میتوانید در بخش مقالات علمی فروشگاه مسترآزما سایر مقالات علمی مرتبط را مطالعه کنید. (ضدعفونی کننده ایزوپروپیل الکل، استون چیست و چه کاربردهایی دارد، حلال های آلی و غیرآلی و …)

پاک کننده های آنتی باکتریال با ترکیبات شیمیایی که دارند به کشتن میکروب ها کمک می کنند. محصولات پاک کننده کلر به محافظت در برابر آنفولانزا و بیماری های ناشی از غذا کمک می کنند. و حلال های پاک کننده به حل شدن چربی ها و روغن ها کمک می کنند و اغلب تجزیه پذیری زیستی خوبی دارند.

بهداشت شخصی و نظافت منظم خانه برای سلامتی ضروری است و محصولات پاک کننده می توانند به شما کمک کنند. شستن مداوم دست‌ها برای جلوگیری از گسترش میکروارگانیسم‌ ها ضروری است.(که به عنوان میکروب‌ ها نیز شناخته می‌شوند.) که باعث بسیاری از بیماری‌های رایج می‌شوند. و تمیز کردن منظم سطوح در خانه، کثیفی و ذرات غذایی را که میکروب ها روی آن رشد می کنند، از بین می برد.

استفاده از محصولات تمیزکننده و پاک کننده

مواد شیمیایی موجود در محصولات شوینده مانند مواد شوینده لباسشویی می توانند به این محصولات کمک کنند تا در آب سرد به همان اندازه در آب گرم عملکرد خوبی داشته باشند. همچنین صرفه جویی انرژی و هزینه را در هنگام شستشوی لباس ها برای مصرف کنندگان فراهم میکند. علاوه بر این، فرمولاسیون های مایع لباسشویی با غلظت بالا که توسط شیمی امکان پذیر شده اند. به مواد بسته بندی کمتری نیاز دارند و زباله کمتری تولید می کنند.

محصولات پاک کننده خانگی حاوی پاک کننده های آنتی باکتریال  نه تنها کثیفی و خاک را از بین می برند، بلکه می توانند میکروب هایی را که ممکن است باعث بیماری شوند را نیز از بین ببرند.

محصولات شوینده کلر می توانند به محافظت در برابر شیوع آنفولانزای فصلی و دوره های بیماری های ناشی از غذا کمک کنند. مهدکودک‌ها، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها و سایر امکانات عمومی به ویژگی‌های ضدعفونی‌کننده پاک‌کننده‌های مبتنی بر کلر برای حفظ محیط زیست عاری از میکروب‌ها متکی هستند.

حلال های تمیز کننده نیز از محصولات تمیز کننده رایج هستند. به عنوان مثال، گلیکول اترها به عنوان یک جزء فعال در فرمولاسیون های شیشه ای سنگین، کف و سایر فرمول های تمیز کننده سطوح سخت بسیار موثر هستند. این حلال ها سازگاری خوبی با آب، حلالیت بالا برای گریس ها و روغن ها و زیست تخریب پذیری خوبی دارند.

مواد شیمیایی موجود در پاک کننده ها و شوینده های خانگی - مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما
مواد شیمیایی موجود در پاک کننده ها و شوینده های خانگی – مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما

چرا کشتن میکروب ها مهم است؟

  • میکروب ها اغلب با دست از طریق تماس فرد به فرد منتقل می شوند.
  • میکروب‌ها می‌توانند از طریق دهان، بینی، چشم‌ها و شکستگی‌های پوستی وارد بدن ما شوند. بدون اینکه بفهمیم کی آلوده شده‌ایم.
  • عدم رعایت بهداشت شخصی توسط دست اندرکاران غذا دومین عامل اصلی بیماری های ناشی از غذا است.
  • میکروب ها را می توان از سطوح بی جان به دست ها و بالعکس منتقل کرد.
  • برخی از میکروب ها می توانند چندین ساعت روی سطوح خشک (مانند اسباب بازی ها) و سطوح مرطوب (مانند سینک حمام) تا سه روز زندگی کنند.
  • به طور متوسط ​​یک پارچه ظرف آشپزخانه می تواند حاوی 4 میلیارد میکروب زنده باشد.

مزایای ضد عفونی کردن سطوح توسط تمیز کننده ها چیست؟

  • محصولات تمیزکننده معمولی کار خوبی برای از بین بردن خاک انجام می دهند. اما فقط ضدعفونی کننده ها یا پاک کننده های ضد عفونی کننده (که به عنوان پاک کننده های ضد باکتری نیز شناخته می شوند.) میکروب هایی را که می توانند باعث بسیاری از بیماری ها شوند را از بین می برند.
  • سطوحی مانند پیشخوان آشپزخانه و حمام، دستگیره‌های در، صندلی توالت و اسباب‌بازی‌های کودکان ممکن است با باکتری‌ها آلوده شوند. حتی زمانی که به‌طور مشهودی کثیف نباشند.
  • میکروب‌ها را می‌توان روی پارچه‌ها و اسفنج‌های تمیزکننده کثیف به سطوح دیگر پخش کرد.
  • محصولاتی که ادعا می‌کنند میکروب‌ها را از بین می‌برند. باید الزامات اثربخشی و دستورالعمل‌های تعیین‌ شده توسط سازمان بهداشت و برچسب سازمان مربوطه را داشته باشند.
  • برای اینکه سطوح به طور موثر ضد عفونی شوند، باید دستورالعمل های روی برچسب محصولات را به دقت دنبال کنید.

مواد شیمیایی موجود در پاک کننده ها

هر ماده شیمیایی، حتی آب یا اکسیژن، اگر بیش از حد وارد بدن شود یا جذب شود، می تواند سمی باشد. سمیت یک ماده خاص به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله اینکه فرد چقدر در معرض آن ماده قرار می گیرد، چگونه در معرض آن قرار می گیرد و برای چه مدت. برخی از مواد شیمیایی موجود در پاک کننده ها و شوینده ها عبارتند از :

ایزوپروپیل الکل ، زایلن ، سدیم لوریل سولفات SLS ، آلومینیوم کلرید 6 آبه ، سدیم هیدروژن فسفات دی هیدرات ( 2 آبه) ، سدیم دی هیدروژن فسفات مونوهیدرات ، سدیم سولفات ، آمونیوم کلرید ، سدیم کربنات ، آمونیوم فلوراید ، نیتریت سدیم ، مونو اتانول آمین ، تری سدیم فسفات 12 آبه ، فنول ، دی سدیم تترابورات 10 آبه ، پتاسیم کربنات ، اگزالیک اسید دو آبه ، اگزالیک اسید خشک ، 2 پروپانول ، اتانول مطلق ، بوریک اسید .

در حالی که محصولات پاک کننده ایمن و مؤثر هستند. باید به طور مناسب برای محافظت از سلامت مصرف کنندگان و خانواده های آنها استفاده شود. کاربران باید قبل از استفاده از یک محصول تمیز کننده، تمام دستورالعمل های مربوط به حمل و نقل ایمن روی برچسب محصول را دنبال کنند.

فروش مواد شیمیایی

مواد شیمیایی مورد نیاز خود را میتوانید از سایت فروشگاه مسترآزما mrazma.com سفارش دهید. فروشگاه مسترآزما عرضه کننده محصولات کمپانی های معتبر مرک merck , سیگما Sigma-Aldrich میباشد.
برای اطلاعات بیشتر از محصول روی آن کلیک کنید.

انتقادات و پیشنهادات کاربران گرامی
برای مطالعه سایر مقالات علمی و پزشکی به بخش مقالات وبسایت مستر آزما مراجعه نمایید.
در صورت نیاز به مطالعه مقاله ای خاص به کارشناسان ما اطلاع دهید تا مقاله را برای شما روی سایت قرار دهند.
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: با عرض پوزش محتوا جهت جلوگیری از سواستفاده معنوی از سایت قفل شده است. خطا