بسته های کوچک رطوبت گیر سیلیکاژل

بسته های کوچک رطوبت گیر سیلیکاژل/ فروشگاه اینترنتی مستر آزما

سیلیکاژل شکل بسیار متخلخل و غیر کریستالی سیلیس است. سیلیس یا دی اکسید سیلیسیم (SiO2) همان ماده ای است که در کوارتز یافت می شود. فرم ژل حاوی میلیون ها منافذ ریز است که می توانند رطوبت را جذب و نگه دارند. سیلیکاژل در اصل ماسه متخلخل است. که برای حذف رطوبت از گازها و مایعات، غلیظ کردن مایعات، ایجاد سطحی کدر به رنگ ها و فیلم های مصنوعی و برای اهداف دیگر استفاده می شود. از کاربردهای کیسه های کوچک رطبت گیر سیلیکاژل می‌توان به کاربرد آن به عنوان یک کاتالیزگر، مادهٔ خشک‌کن یا در سوانگاری اشاره کرد. میتوانید در بخش مقالات علمی فروشگاه مسترآزما سایر مقالات علمی مرتبط را مطالعه کنید.

چرا در هر چیزی که می‌خرم بسته‌های کوچکی از آن پیدا می‌کنم؟

بسته‌های کوچک سیلیکاژل در انواع محصولات یافت می شود. زیرا سیلیکاژل یک ماده خشک کننده است. بخار آب را جذب و نگه می دارد. از کاربردهای سیلیکاژل در محصولات چرمی و غذاهایی مانند پپرونی، کمبود رطوبت می تواند رشد کپک را محدود کرده و فساد را کاهش دهد. 

چرا در هر چیزی که می‌خرم بسته‌های کوچکی سیلیکاژل پیدا می‌کنم؟مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما
چرا در هر چیزی که می‌خرم بسته‌های کوچکی سیلیکاژل پیدا می‌کنم؟مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما

در الکترونیک از تراکم جلوگیری می کند، که ممکن است به الکترونیک آسیب برساند. اگر یک بطری ویتامین حاوی بخار رطوبت باشد و به سرعت خنک شود. رطوبت متراکمشده قرص ها را خراب می کند. کیسه های سیلیکاژل کوچک را در هر چیزی که تحت تأثیر رطوبت یا تراکم بیش از حد باشد، پیدا خواهید کرد.

تاریخچه سیلیکاژل

این ماده در جنگ جهانی اول برای جذب سطحی بخار آب و گاز موجود درون ماسک گازاشک‌آور استفاده شده‌ است.

روش سنتز این ماده نخستین بار توسط پروفسور و شیمی‌دان والترپاتریک در دانشگاه دانشگاه جانز هاپکینز در سال ۱۹۱۹ ثبت شده‌است.

این ماده در جنگ جهانی دوم برای محافظت لوازم ارتشی از آسیب رطوبت ٫ خشک نگه داشتن پنی سیلین و به عنوان کراکینگ کاتالیزوری سیال بستربرای محافظت از سوخت‌های با عدد اکتان بالا استفاده می‌شده‌ است.

ژل سیلیکا چگونه کار میکند؟

ژل سیلیکا می تواند حدود 40 درصد وزن خود را در رطوبت جذب کند و می تواند رطوبت نسبی را در ظرف دربسته تا حدود 40 درصد کاهش دهد. پس از اشباع، می توانید با حرارت دادن آن در دمای بالای 300 درجه فارنهایت (150 درجه سانتیگراد) رطوبت را از بین ببرید. و ژل سیلیکا را دوباره استفاده کنید.

سیلیکاژل تقریبا بی ضرر است، به همین دلیل است که آن را در محصولات غذایی پیدا می کنید.

به طور کلی با اسیدی کردن محلول سیلیکات مانند لیوان آب تهیه می شود. اسید سیلیسیک به دست‌آمده یا یک توده سفت یا یک رسوب ژلاتینی تشکیل می دهد. که مواد محلول با شستشو با آب از آن جدا می شوند. آب در نهایت با حرارت خارج می شود. و یک جامد شیشه ای و دانه ای باقی می ماند. برای بالاترین فعالیت به عنوان یک ماده خشک کن، ژل کاملاً خشک نمی شود بلکه با درصد کمی از آب ترکیبی باقی می ماند.

کاربردهای سیلیکاژل

  • شیمی
    • در شیمی، سیلیکا ژل در کروماتوگرافی به عنوان یک فاز ثابت استفاده می‌شود.
  • تصفیه آب
    • با توجه به خواص جذب آب سیلیکا ژل، از آن در فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می‌شود.
  • ترانسفورماتور
    • سیلیکاژل اندیکاتوردار، در ترانسفورماتور های خطوط برق هم کاربرد دارد، که به عنوان صافی روغن و رطوبت گیر در آن ها استفاده می‌شود.
  • استفاده در جعبه های ساز
    • کیسه های کوچک سیلیکاژل با قرارگرفتن در جعبه سازهای چوبی مانند: سنتور، تار، سهتار، گیتار و … رطوبت محیط را جذب و مانع آسیب رسیدن به سازها میشوند.
  • کاهش رطوبت شیشه جلو اتومبیل
    • یکی از مشکلات رایج در فصل باران و زمستان، مه روی شیشه جلوی خودرو تنها به دلیل رطوبت موجود در داخل خودرو است. با قراردادن یک جفت کیسه کوچک ژل سیلیکون روی داشبورد نزدیک به شیشه جلو از شر این مشکل خلاص شوید. و شاهد جادو باشید.
کاربرد های خانگی کیسه های کوچک رطوبت گیر سیلیکاژل-مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما
کاربرد های خانگی کیسه های کوچک رطوبت گیر سیلیکاژل-مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما

کاربرد های خانگی کیسه های کوچک رطوبت گیر سیلیکاژل

  • نگهداری از تیغه های اصلاح
    • تمام تیغ های اصلاح خود را در یک شیشه نگهداری کنید. و یک کیسه کوچک رطوبت گیر سیلیکاژل را در آن قرار دهید. با این روش تیغه ها هرگز کند نمی شوند و برای مدت طولانی در دسترس خواهند بود.
  • منانع از کدر شدن ظروف نقره
    • به دلیل وجود رطوبت در محیط، ظروف نقره به راحتی کدر می شوند. با استفاده از این بسته‌های سیلیکونی به راحتی از کدر شدن نقره ها جلوگیری کنید.
  • شیشه قهوه خود را بدون رطوبت نگه دارید
    • این رایج ترین مشکلی است که ما در زندگی روزمره با آن روبرو هستیم. شیشه قهوه مورد علاقه ما هر بار که آن را برای استفاده باز می کنیم رطوبت محیط را جذب می کند و پودر قهوه را مربا می کند و آن را بی مصرف می کند. اما ما یک ترفند جادویی داریم که باید دنبال کنیم. یک کیسه کوچک رطوبت گیر سیلیکاژل را داخل کلاهک بچسبانید. رطوبت قهوه را جذب کرده و پودر را آزاد نگه می دارد.
  • محافظت از کفش و کیف چرم
    • رطوبت به چرم آسیب زیادی می‌زند و به همین دلیل است که هنگام خرید آن بسته‌های ریز را در داخل جعبه کفش یا کیف قرار می‌دهند. کیسه های سیلیکاژل رطوبت را جذب می کنند. و چرم را برای مدت طولانی حفظ می کنند.
  • درون کیف بدنسازی
    • کیف بدنسازی حوله‌ها، کفش‌ها و جوراب‌های عرق‌زده شما را ذخیره می‌کند و بوی آن برای مدت طولانی در کیف می‌رود. این مشکل را با چند بسته سیلیکونی در داخل کیف مدیریت کنید. که تمام رطوبت ایجاد شده توسط عرق و بو را نیز می مکد.
  • بستر گربه
    • از دیگر کاربردهای سیلیکاژل در بستر گربه است. سیلیکا ژل به تنهایی یا همراه با مواد سنتی تر مانند خاک رس، به عنوان بستر گربه استفاده می‌شود.

فروش سیلیکاژل مرک

مواد شیمیایی یا سیلیکاژل مورد نیاز خود را میتوانید از سایت مسترآزما mrazma.com سفارش دهید. فروشگاه مسترآزما عرضه کننده محصولات کمپانی های معتبر مرک merck , سیگما Sigma-Aldrich میباشد.

برای اطلاعات بیشتر از محصول روی آن کلیک کنید.

انتقادات و پیشنهادات کاربران گرامی
برای مطالعه سایر مقالات علمی و پزشکی به بخش مقالات وبسایت مستر آزما مراجعه نمایید.
در صورت نیاز به مطالعه مقاله ای خاص به کارشناسان ما اطلاع دهید تا مقاله را برای شما روی سایت قرار دهند.
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 11 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: با عرض پوزش محتوا جهت جلوگیری از سواستفاده معنوی از سایت قفل شده است. خطا