کود کشاورزی نیترات آمونیوم

کود کشاورزی نیترات آمونیوم/فروشگاه اینترنتی مستر آزما

بیشتر کودهای شیمیایی از واکنش یک اسید با یک قلیایی ساخته می شوند. کودهای بسته بندی شده اغلب حاوی سه عنصر درشت مغذی هستند: نیتروژن، فسفر و پتاسیم. کود کشاورزی نیترات آمونیوم، منبع خوبی از نیتروژن و آمونیوم برای گیاهان، همچنین یک عنصر مهم در تولید کودهای با کیفیت بالا و موثر است. میتوانید در بخش مقالات علمی فروشگاه مسترآزما سایر مقالات علمی مرتبط را مطالعه کنید.

کودهای کشاورزی توسط کشاورزان و خانواده ها برای کمک به رشد محصولات زراعی و باغ ها استفاده می شود. چه برای یک باغچه کوچک از گل ها و گیاهان، چه برای یک مزرعه بزرگ با هزاران هکتار محصول، طیف وسیعی از کودها می توانند به رشد محصولات مختلف در شرایط مختلف خاک و آب و هوا کمک کنند.

نیترات آمونیوم، منبع خوبی از نیتروژن و آمونیوم برای گیاهان، همچنین یک عنصر مهم در تولید کودهای با کیفیت بالا و موثر است.

کود کشاورزی نیترات آمونیوم چیست؟

یکی از نیازهای اساسی برای رشد موفق گیاه ، نیتروژن است. این ماده مغذی در تولید برگ و سرسبزی یک گیاه  موثر است و سلامت کلی آن را تقویت می کند. نیتروژن از اتمسفر حاصل می شود اما جذب این فرم به دلیل پیوند شیمیایی قوی برای گیاهان دشوار است. اشکال ساده تر ازت در کودهای فرآور‌ی‌شده مانند نیترات آمونیوم گنجانده می شود تا گیاهان بتوانند راحت تر از آن استفاده کنند.

نیترات آمونیوم یک ترکیب شیمیایی با فرمول شیمیایی NH4NO3 است. این یک نمک کریستالی سفید است. که از یونهای آمونیوم و نیترات تشکیل شده است. این ماده به شدت در آب حل می شود و به عنوان یک جامد رطوبت گیر است، اگرچه هیدرات تشکیل نمی دهد . این کود عمدتاً در کشاورزی به عنوان کود با نیتروژن بالا استفاده می شود.

موارد استفاده از کود کشاورزی نیترات آمونیوم

استفاده از کود کشاورزی نیترات آمونیوم  به عنوان منبع خوبی از نیتروژن و آمونیوم - مقالات علمی - فروشگاه مسترآزما
استفاده از کود کشاورزی نیترات آمونیوم به عنوان منبع خوبی از نیتروژن و آمونیوم-مقالات علمی-فروشگاه مسترآزما

با رشد جمعیت جهان، باید هر ساله محصولات کافی برای تامین غذا، پوشاک و سایر محصولات کشاورزی برای مردم سراسر جهان تولید شود. محصولاتی مانند ذرت، گندم و پنبه مواد مغذی را از خاکی که در آن رشد می کنند دریافت می کنند. محصولات مختلف مواد مغذی خاک را به روش ها و سرعت های مختلف تخلیه می کنند. برخی از رشد گیاهان می تواند مواد مغذی خاک را تنها پس از چند فصل کاشت کاهش دهد. کودها نقش مهمی در تامین مواد مغذی محصولات مورد نیاز برای رشد و برداشت برای غذای مغذی دارند .

کود ریز مغذی چیست؟

کودها نقش مهمی در تامین مواد مغذی مورد نیاز گیاهان برای رشد دارند. دسته ای از کودها به نام کودهای ریز مغذی برای غنی سازی محصولات با مواد مغذی حیاتی که به حمایت از سلامت انسان کمک می کند. به عنوان مثال، ریزمغذی هایی مانند روی برای تغذیه انسان، به ویژه کودکان، مهم هستند. بر اساس یک مطالعه سازمان ملل متحد، بسیاری از محصولات غلات جهان در خاک بدون روی کافی کشت می شوند. ارائه کودهای ریز مغذی به محصولات غلات غلات را با یک ماده مغذی مهم غنی می کند.

نکات ایمنی در استفاده از کودها

کودها برای امنیت تامین غذای جهان ضروری هستند و باید به درستی از آنها استفاده کرد. تولید، فروش و حمل و نقل کودها تحت نظارت است. 

نیترات آمونیوم، منبع خوبی از نیتروژن و آمونیوم برای گیاهان، یک عنصر مهم در تولید کودهای با کیفیت بالا و موثر است. نیترات آمونیوم با استفاده از آمونیاک بی آب تولید می شود، گازی که در صورت مخلوط شدن با هوا می تواند منفجر شود. در حالی که این کود هر روز با خیال راحت اعمال می شود، این ویژگی همچنین به این معنی است که می تواند در دستان اشتباه خطرناک باشد . تولیدکنندگان کود در استفاده ایمن و ذخیره سازی آمونیاک بی آب دقت زیادی به خرج می دهند و اقدامات ایمنی را برای کمک به جلوگیری یا کاهش یک حادثه اجرا کرده اند.

فروش نیترات آمونیوم مرک

مواد شیمیایی نیترات آمونیوم مورد نیاز خود را میتوانید از سایت مسترآزما mrazma.com سفارش دهید. فروشگاه مسترآزما عرضه کننده محصولات کمپانی های معتبر مرک merck , سیگما Sigma-Aldrich میباشد.
برای اطلاعات بیشتر از محصول روی آن کلیک کنید.

انتقادات و پیشنهادات کاربران گرامی
برای مطالعه سایر مقالات علمی و پزشکی به بخش مقالات وبسایت مستر آزما مراجعه نمایید.
در صورت نیاز به مطالعه مقاله ای خاص به کارشناسان ما اطلاع دهید تا مقاله را برای شما روی سایت قرار دهند.
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 11 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: با عرض پوزش محتوا جهت جلوگیری از سواستفاده معنوی از سایت قفل شده است. خطا