آنفولانزا در دوران بارداری

آنفولانزا چیست؟

آنفولانزا ویروسی است که می تواند باعث بیماری جدی شود. این ویروس چیزی بیشتر از آبریزش بینی و گلو درد است. آنفولانزا می تواند شما را بسیار بیمار کند و اگر در دوران بارداری یا بلافاصله بعد از آن به آن مبتلا شوید، می تواند مضر باشد. بهتر است قبل از بارداری واکسن آنفولانزا بزنید. آنفولانزا به راحتی از فردی به فرد دیگر سرایت می کند. هنگامی که فرد مبتلا به این ویروس سرفه، عطسه یا صحبت می کند، ویروس از طریق هوا پخش می شود. اگر آنفولانزا را تنفس کنید یا اگر به چیزی (مانند دستگیره در یا تلفن) که ویروس آنفولانزا روی آن است، دست بزنید و سپس بینی، چشم یا دهان خود را لمس کنید، می توانید به آنفولانزا مبتلا شوید. میتوانید در بخش مقالات علمی فروشگاه مسترآزما سایر مقالات علمی مرتبط را مطالعه کنید.

افراد مبتلا به آنفولانزا ممکن است از 1 روز قبل از بیمار شدن تا 5 تا 7 روز پس از آن بتوانند دیگران را آلوده کنند. افرادی که به شدت مبتلا به آنفولانزا هستند یا کودکان خردسال ممکن است بتوانند آنفولانزا را برای مدت طولانی تری پخش کنند، به خصوص اگر هنوز علائم داشته باشند.

ابتلا به آنفولانزا در دوران بارداری

آنفولانزا در دوران بارداری/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما
آنفولانزا در دوران بارداری/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما

عوارض سلامتی ناشی از آنفولانزا، مانند عفونت ریه به نام ذات الریه، می تواند جدی و حتی کشنده باشد، به خصوص اگر باردار باشید. اگر در دوران بارداری به آنفولانزا مبتلا شوید، بیشتر از سایر بزرگسالان به عوارض جدی مبتلا می شوید. بهتر است قبل از بارداری واکسن آنفولانزا بزنید. تزریق واکسن آنفولانزا می تواند به کاهش خطر ابتلا به آنفولانزا، داشتن عوارض جدی آنفولانزا کمک کند.

خطرات آنفولانزا در بارداری

احتمال زایمان زودرس (زایمان قبل از هفته 37 بارداری) در زنان بارداری که به آنفولانزا مبتلا می شوند، بیشتر از زنانی که به آن مبتلا نمی شوند، هستند . تب ناشی از آنفولانزا ممکن است با نقایص مادرزادی ، مانند نقص لوله عصبی ، و سایر مشکلات در کودک شما مرتبط باشد. نقص لوله عصبی نقص مادرزادی مغز و نخاع است.

چگونه واکسن آنفولانزا از شما در برابر آنفولانزا محافظت می کند؟

واکسن آنفولانزا حاوی واکسنی است که از ابتلا به آنفولانزا جلوگیری می کند. این واکسن نمی تواند باعث آنفولانزا شود. تزریق واکسن آنفولانزا در هر زمانی در دوران بارداری بی خطر است. اما بهتر است قبل از فصل آنفولانزا (بهترین زمان اواخر شهریور) آن را تزریق کنید. حتی اگر احتمال ابتلای شما به آنفولانزا در فصل آنفولانزا بیشتر است، اما در هر زمانی از سال می توانید به آن مبتلا شوید. انواع مختلفی از ویروس های آنفولانزا وجود دارد که همیشه در حال تغییر هستند. هر ساله یک واکسن جدید آنفولانزا برای محافظت در برابر سه یا چهار ویروس آنفولانزا ساخته می‌شود که احتمالاً در طول فصل آنفولانزای آینده افراد را بیمار می‌کند. محافظت از واکسن آنفولانزا فقط حدود یک سال طول می کشد، بنابراین مهم است که هر سال واکسن آنفولانزا بزنید. شما می توانید واکسن را از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود دریافت کنید و بسیاری از داروخانه ها و مکان های کاری هر پاییز آن را ارائه می دهند.

آیا تزریق واکسن آنفولانزا در بارداری بی خطر است؟

تزریق واکسن آنفلانزا در بارداری/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما
 تزریق واکسن آنفلانزا در بارداری/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما

تزریق واکسن آنفولانزا برای اکثر زنان باردار بی خطر است. اگر آلرژی شدید دارید یا تا به حال واکنش آلرژیک شدید به واکسن آنفولانزا داشته اید، به پزشک خود اطلاع دهید. واکنش های آلرژیک شدید به واکسن آنفولانزا نادر است. اگر نگران حساسیت به واکسن آنفولانزا هستید، با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی خطر است.

برخی از واکسن های آنفولانزا با تخم مرغ ساخته می شوند. اکثر زنان مبتلا به آلرژی به تخم مرغ می توانند واکسن آنفولانزا دریافت کنند. اما اگر آلرژی شدید به تخم مرغ دارید، واکسن را در یک محیط پزشکی (مانند مطب، بیمارستان یا کلینیک) از یک ارائه دهنده که می داند چگونه آلرژی های شدید و واکنش های آلرژیک را درمان کند، دریافت کنید. همچنین زنان باردار نباید اسپری بینی آنفولانزا مصرف کنند. این اسپری است که در بینی شما ریخته می شود.

علائم و نشانه های آنفولانزا چیست؟

  • خستگی یا خواب‌ آلودگی 
  • سرفه
  • تب ، لرز یا لرزش بدن. همه مبتلایان به آنفولانزا تب ندارند.
  • سردرد، یا درد عضلانی یا بدن
  • آبریزش یا گرفتگی بینی
  • گلو درد
  • استفراغ یا اسهال (در کودکان شایع تر است)

آنفولانزا اغلب به سرعت بروز می کند. تب و سایر علائم ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد. اما برخی از افراد ممکن است برای مدت طولانی به آنفولانزا مبتلا شوند، از جمله کودکان، افراد بالای 65 سال، زنان باردار و زنانی که اخیراً بچه دار شده اند.

اگر فکر می کنید آنفولانزا دارید حتی اگر واکسن زده اید، به پزشک مراجعه کنید. آنها ممکن است یک داروی ضد ویروسی برای کمک به پیشگیری یا درمان آنفولانزا تجویز کنند. ضد ویروس ها عفونت های ناشی از ویروس ها را از بین می برند. می‌تواند آنفولانزای شما را خفیف‌تر کند و به شما کمک کند سریع‌تر احساس بهتری داشته باشید. داروهای ضد ویروسی همچنین می توانند از عوارض جدی آنفولانزا مانند ذات الریه جلوگیری کنند.

 برای آنفولانزا، اگر داروهای ضد ویروسی را ظرف 2 روز پس از بروز علائم مصرف کنید، بهترین کار را دارند. درمان سریع با داروهای ضد ویروسی می تواند به جلوگیری از عوارض جدی آنفولانزا کمک کند. اگر در طول بارداری خود یا در 2 هفته پس از زایمان با فردی که آنفولانزا داشته است تماس نزدیک داشته اید، به پزشک خود اطلاع دهید. حتی اگر علائم یا علائم آنفولانزا را نداشته باشید، ممکن است پزشک بخواهد شما را با یک داروی ضد ویروسی درمان کند تا از ابتلا به آنفولانزا و عوارض جدی جلوگیری کند. اگر تب دارید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. قبل از مصرف هر گونه داروی بدون نسخه، حتماً ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

جلوگیری از شیوع آنفولانزا

هنگامی که آنفولانزا دارید، می توانید به راحتی آن را به دیگران منتقل کنید. برای جلوگیری از گسترش آن چه کاری می توانید انجام دهید:

  • وقتی بیمار هستید در خانه بمانید و تماس با دیگران را محدود کنید.
  • در دستمال کاغذی یا بازوی خود سرفه یا عطسه کنید. دستمال های استفاده شده را در سطل زباله بیندازید.
  • سعی کنید به چشم، بینی یا دهان خود دست نزنید.
  • قبل از دست زدن به کسی دست های خود را با آب و صابون بشویید. همچنین می توانید از ضدعفونی کننده های الکلی دست استفاده کنید. به اندازه کافی از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید تا حداقل 15 ثانیه طول بکشد تا دستان شما خشک شوند.
  • ظروف خود را به خوبی با آب گرم و مایع یا در صورت وجود در ماشین ظرفشویی بشویید.
  • ظروف، لیوان، ظروف یا مسواک خود را به اشتراک نگذارید.

چرا آنفولانزا در دوران بارداری مضر است؟

آنفولانزا در دوران بارداری می تواند خطرناک باشد زیرا بارداری بر سیستم ایمنی، قلب و ریه های شما تأثیر می گذارد. سیستم ایمنی بدن شما راه محافظت از خود در برابر بیماری ها و بیماری هاست. وقتی بدن شما چیزی شبیه ویروس را حس می کند که می تواند به سلامتی شما آسیب برساند، سیستم ایمنی بدن شما برای مبارزه با ویروس سخت کار می کند. هنگامی که باردار هستید، سیستم ایمنی بدن شما به سرعت قبل از بارداری به بیماری ها پاسخ نمی دهد. سیستم ایمنی ضعیف به این معنی است که احتمال ابتلا به ویروس هایی مانند آنفولانزا بیشتر است.

در دوران بارداری، ریه های شما به اکسیژن بیشتری به خصوص در سه ماهه دوم و سوم بارداری نیاز دارند. شکم در حال رشد شما به ریه‌های شما فشار وارد می‌کند و باعث می‌شود در فضای کوچک‌تر سخت‌تر کار کنند. حتی ممکن است گاهی اوقات احساس تنگی نفس کنید. قلب شما هم سخت کار می کند. مشغول خون رسانی به شما و نوزادتان است. همه اینها به این معنی است که بدن شما در دوران بارداری استرس دارد. این استرس روی بدن شما می تواند احتمال ابتلا به آنفولانزا را افزایش دهد. اگر در 2 هفته گذشته باردار هستید یا بچه دار شده اید، بیشتر از سایر زنان به مشکلات سلامتی جدی ناشی از آنفولانزا مبتلا می شوید.  

فروش مواد شیمیایی و انواع محیط کشت ها

مواد شیمیایی مورد نیاز خود را میتوانید از سایت فروشگاه مسترآزما mrazma.com سفارش دهید. فروشگاه مسترآزما عرضه کننده محصولات کمپانی های معتبر مرک merck, سیگما Sigma Aldrich میباشد. برای اطلاعات بیشتر از محصول روی آن کلیک کنید.

انتقادات و پیشنهادات کاربران گرامی برای مطالعه سایر مقالات علمی و پزشکی به بخش مقالات وبسایت مستر آزما مراجعه نمایید. در صورت نیاز به مطالعه مقاله ای خاص به کارشناسان ما اطلاع دهید تا مقاله را برای شما روی سایت قرار دهند. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: با عرض پوزش محتوا جهت جلوگیری از سواستفاده معنوی از سایت قفل شده است. خطا