جداسازی طلا از قطعات الکترونیکی

جداسازی طلا از قطعات الکترونیکی/ اسید hcl

بازیافت شیمیایی طلا

جداسازی و بازیافت شیمیایی طلا از قطعات الکترونیکی قدیمی و بردهای الکترونیکی فرآیند جدیدی نیست. بازیافت شیمیایی طلا تقریباً به هیچ مهارتی نیاز ندارد. با این حال، فقط در صورتی باید این کار را انجام دهید که دانش پایه ای از شیمی داشته باشید. و از خطرات کار با مواد شیمیایی مانند اسید نیتریک، اسید hcl و ابزارهای ذکر شده آگاه باشید.

 اطمینان حاصل کنید که تجهیزات حفاظتی مناسب (عینک، دستکش و روپوش برای محافظت از لباس های خود) و یک فضای کار مناسب و دارای تهویه مناسب (یا در فضای باز) دارید. برخی از مواد شیمیایی بخارات مضر تولید می کنند، بسیار قابل اشتعال یا اکسیدان قوی هستند و می توانند باعث سوختگی پوست شوند.

اگرچه جداسازی طلا از قطعات الکترونیکی به مواد شیمیایی خانگی نیاز دارد، اما این بدان معنا نیست که آنها بی خطر هستند. لطفاً توجه داشته باشید که باید با احتیاط از این مواد شیمیایی استفاده کنید. عینک، دستکش، دستگاه شیشه ای و یک اتاق با تهویه بسیار خوب با هود بخار (و ماسک گاز/ماسک تنفسی نیز مورد نیاز است.) یا یک منطقه بیرونی به شدت توصیه می شود.

روش استخراج طلا از قطعات الکترونیکی

استخراج طلا از قطعات الکترونیکی قدیمی و بردهای الکترونیکی فرآیند جدیدی نیست. به طور دقیق دو روش شیمیایی متمایز برای استخراج طلا از وسایل الکترونیکی قدیمی استفاده می شود.

در این روش یکی از قوی ترین اسیدهای دنیا یعنی تیزاب سلطانی استفاده می شود. Aqua regia مخلوطی از دو اسید قوی است: اسید هیدروکلریک و اسید نیتریک.

میتوانید اگر به تیزاب سلطانی دسترسی نداشتید از دو قسمت اسید کلریدریک و یک قسمت پراکسید هیدروژن ضعیف (با غلظت سه درصد) استفاده کنید.

 فلزات گرانبها مانند طلا بی اثر هستند و به یک محلول اسید واکنش نشان نمی دهند. ترکیبی از اسید هیدروکلریک و اسید نیتریک، طلا را برای بازیابی حل می کند. با این حال، این فرآیند بخارات سمی خطرناک برای انسان آزاد می کند. مخلوط اسید و اجزای الکترونیکی نیاز به پالایش بیشتری دارد که شامل مواد شیمیایی خطرناک تر است تا زمانی که طلای خالص استخراج شود.

مواد شیمیایی برای استخراج طلا

اسید نیتریک : در استخراج طلا اسید نیتریک برای حل و بازیابی طلا از جدا سازی آن از فلزات بسیار کاربرد دارد.

اسید hcl : این اسید خطر کمتری نسبت به اسید نیتریک دارد و در غلظت های بین 25 تا32 به بازار عرضه می شود از این نوع اسید نیز در استخراج طلا و نقره استفاده می شود.

کلرید قلع دو آبه (استانوس کلرید) : از این محلول برای تشخیص فلزاتی مانند طلا و پلاتین استفاده می شود و در مقایسه با سایر اسید ها این محلول کم خطر و مورد اعتماد تر است.

هیدروژن پراکسید : برای رقیق کردن اسید ها

میتوانید با کلیک روی هر یک از مواد شیمیایی مورد نظر وارد صفحه فروش آن در سایت مستر آزما شوید و همچنین اطلاعات تخصصی محصول را مشاهده فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: با عرض پوزش محتوا جهت جلوگیری از سواستفاده معنوی از سایت قفل شده است. خطا