چگونه دهانشویه خانگی درست کنیم

چگونه دهانشویه خانگی درست کنیم

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای حفظ بهداشت دهان و دندان و همچنین لبخندی سالم بسیار مهم است. اما دهانشویه چطور؟ انجمن دندانپزشکی آمریکا دریافته است که دهانشویه می تواند پلاک، التهاب لثه، بوی بد دهان و پوسیدگی دندان را کاهش یا کنترل کند. اما ساختن دهانشویه خانگی خود می تواند جایگزین خوبی برای گزینه های داروخانه ای باشد که ممکن است حاوی مواد خشن باشد. میتوانید در بخش مقالات علمی فروشگاه مسترآزما سایر مقالات علمی مرتبط را مطالعه کنید. فهرست افزودنی های مجاز سازمان FDA ، چگونه دهانشویه خانگی درست کنیم؟ ، خواص زردچوبه برای سلامتی ، جوش شیرین یا بی کربنات سدیم ، پروبیوتیک یک باکتری مفید برای گوارش ، شیر گیاهی یا شیر حیوانی؟ ، علائم شایع کمبود ید و …

7 روش ساخت و تهیه دهانشویه خانگی

ما هفت دستور العمل دهانشویه خانگی را گردآوری کرده‌ایم که طیف گسترده‌ای از نگرانی‌های دهانی را هدف قرار می‌دهند تا نفس شما را تازه و دندان‌ها را سالم نگه دارند. 

ساخت دهانشویه خانگی به شما این امکان را می دهد که موادی را حذف یا اضافه کنید. تا نگرانی های خاص خود مانند سفید کردن دندان ها را هدف قرار دهید. و طعم آن را تنظیم کنید تا برای یک چرخش سریع جذاب تر شود. علاوه بر اینکه دهانشویه های خانگی قابل تنظیم هستند. اگر بخواهید دهانشویه خود را در بطری های شیشه ای قابل استفاده مجدد نگهداری کنید، ارزان و سازگار با محیط زیست نیز هستند. 

چه موقع از دهانشویه استفاده کنیم؟

استفاده از دهانشویه بعد از مسواک زدن می تواند به شما کمک کند به مناطقی از دهان خود برسید که به راحتی با مسواک در دسترس نیستند. از دهانشویه به اندازه دستور استفاده کنید و قبل از تف کردن دهانشویه در سینک به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه آن را بچرخانید. اما قورت ندهید. 

دهانشویه خانگی یک محلول فوق العاده برای بهداشت دهان

 دهانشویه خود را مطابق با نیازهای خاص خود تنظیم کنید. همچنین می‌توانید با افزودن یا حذف روغن‌های ضروری برای جذاب‌تر کردن طعم، خلاقیت به خرج دهید. با انتخاب محصولات خانگی به جای خرید در فروشگاه، احتمالاً  با استفاده مجدد از بطری های شیشه ای به جای استفاده از بطری های پلاستیکی، در پول خود صرفه جویی کرده و به کاهش تأثیر خود بر محیط زیست کمک خواهید کرد.

افزودن دهانشویه به برنامه مراقبت از دهان می تواند به رفع بوی بد دهان و  جلوگیری از ایجاد حفره کمک کند . پس از آزمایش دستور العمل های ذیل و یافتن یکی از آنها که دوست دارید، به خوبی در راه رسیدن به یک لبخند زیباتر و سالم تر خواهید بود.

دهانشویه خانگی زردچوبه

زردچوبه یک ادویه زرد-نارنجی روشن است که حاوی کورکومین است که می تواند به کاهش التهاب و محافظت از دهان در برابر بیماری لثه و التهاب لثه کمک کند. زردچوبه همچنین می تواند لکه های روی دندان را کاهش دهد و از ایجاد پلاک جلوگیری کند. L-arginine همچنین نشان داده است که بروز حفره ها را کاهش می دهد. در حالی که این شستشو مشکل اساسی ایجاد کننده التهاب یا تحریک را حل نمی کند، اما می تواند علائم شما را کاهش دهد.

  • ۴ تا ۵ عدد میخک
  • ۱ لیوان آب
  • یک دوم قاشق چایخوری ال آرژنین
  • یک دوم قاشق چایخوری زردچوبه
  • یک دوم قاشق چایخوری جوش شیرین
  • یک دوم قاشق چایخوری کلسیم کربنات

میخک را در یک لیوان آب حداقل یک ساعت تا حداکثر ۲۴ ساعت خیس کنید. میخک ها را از آب خارج کرده و بقیه مواد را اضافه کنید. محلول را هم بزنید یا درب ظرف را بسته و تکان دهید تا مواد در آب حل شود. محلول را درون یخچال نگه داری کنید.

دهانشویه خانگی متعادل کننده ph

 این دهانشویه برای کسانی که به طور مکرر غذاها و نوشیدنی های اسیدی مانند قهوه، شراب قرمز و کومبوچا مصرف می کنند مناسب است.

مصرف مکرر غذاها و نوشیدنی های اسیدی می تواند برای دندان ها مضر باشد. محتوای اسیدی بالا در نوشیدنی‌های معمولی مانند قهوه و شراب قرمز فرصت‌هایی را برای شکستن مینای دندان‌ها فراهم می‌کند. که می‌تواند منجر به بوی بد دهان، التهاب لثه و پوسیدگی شود. این شستشو به خنثی کردن اسید و باکتری هایی که باعث ایجاد پلاک و پوسیدگی می شوند با موادی مانند زایلیتول کمک می کند. 

دهانشویه خانگی میخک دارچین نعناع

این دهانشویه برای مبارزه با بوی بد دهان بسیار مناسب میباشد. دارچین به دلیل داشتن آلدئید سینامیک یک مبارزه قوی با بوی بد دهان است که میزان باکتری را در بزاق شما کاهش می دهد. میخک، دارچین و نعناع فلفلی بوی بد دهان را از بین می برد و می توانید هر چند وقت یکبار که دوست دارید استفاده کنید زیرا حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی خشن نیست.

دهانشویه خانگی روغن نعناع و درخت چای

این دهانشویه مناسب برای بوی بد دهان و لثه های تحریک شده است. روغن نعناع و درخت چای با تنها سه ماده تشکیل دهنده، برای از بین بردن بوی بد دهان عالی است. نعناع یکی از ترکیبات رایج در بسیاری از خمیردندان ها است و به لطف خواص ضد عفونی کنندگی آن، برای مبارزه با بوی بد دهان عالی است. روغن درخت چای نیز یک درمان طبیعی برای بوی بد دهان است و همچنین می تواند به تسکین لثه های تحریک شده کمک کند. 

دهانشویه سرکه سیب

برای رفع بوی بد دهان سرکه سیب عنصر اصلی این دهانشویه ساده است. سرکه سیب حاوی مجموعه ای از مواد معدنی از جمله کلسیم، پتاسیم، سدیم و منیزیم است که به سلامت کلی دندان شما کمک می کند. سرکه سیب همچنین حاوی فواید از بین بردن بوی بد دهان است

دهانشویه نمکی

برای از بین بردن و تسکین التهاب و مشکلات لثه شستشو با نمک دریا مدتهاست که توسط دندانپزشکان برای درد و التهاب دندان تجویز می شود. زیرا نمک دریا دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است. این دهانشویه می تواند به مشکلات لثه یا التهاب کمک کند و همچنین می تواند به تمیز کردن لکه های روی دندان شما کمک کند. علاوه بر این، نشان داده شده است که جوش شیرین روشی ارزان برای سفید کردن دندان ها است.

دهانشویه آلوئه ورا

برای رفع التهاب لثه دهانشویه آلوئه ورا بسیار مناسب می باشد. خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی موجود در آلوئه ورا بیش از یک درمان ساده برای ناراحتی ناشی از آفتاب سوختگی، آن را به یک ماده عالی برای تسکین التهاب و سایر مشکلات دهان تبدیل کرده است. در حالی که آلوئه ورا می تواند افزودنی عالی به روال مراقبت از دهان شما باشد، اما برای همه مناسب نیست. اگر دارویی برای کنترل قند خون خود مصرف می کنید، باید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است باعث کاهش سطح قند خون شود.

فروش مواد شیمیایی و انواع محیط کشت ها

مواد شیمیایی مورد نیاز خود را میتوانید از سایت مسترآزما mrazma.com سفارش دهید. فروشگاه مسترآزما عرضه کننده محصولات کمپانی های معتبر مرک merck , سیگما Sigma-Aldrich میباشد.
برای اطلاعات بیشتر از محصول روی آن کلیک کنید.

انتقادات و پیشنهادات کاربران گرامی
برای مطالعه سایر مقالات علمی و پزشکی به بخش مقالات وبسایت مستر آزما مراجعه نمایید.
در صورت نیاز به مطالعه مقاله ای خاص به کارشناسان ما اطلاع دهید تا مقاله را برای شما روی سایت قرار دهند.
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: با عرض پوزش محتوا جهت جلوگیری از سواستفاده معنوی از سایت قفل شده است. خطا