کود نیترات پتاسیم در کشاورزی و باغچه های خانگی

تاثیر کود نیترات پتاسیم در کشاورزی و باغچه های خانگی

کود نیترات پتاسیم برای گیاهان معمولا هم در کشاورزی در مقیاس بزرگ و هم در باغچه های خانگی استفاده می شود. به شکل گرانول یا مایع موجود است. این کود حاوی دو ماده مغذی حیاتی برای رشد گونه های گیاهی است: پتاسیم و نیتروژن . در حالی که نیتروژن فرآیندهای رشد را تقویت می کند، اطمینان حاصل می کند که گیاهان به طور کامل بالغ می شوند، پتاسیم عملکردهای بیولوژیکی را تنظیم می کند.

نیترات پتاسیم با جابجایی آب، مواد مغذی و کربوهیدرات های موجود در گیاهان به گیاهان کمک می کند. همچنین به آنها کمک می کند تا ریشه های قوی داشته باشند.

نیترات پتاسیم چیست؟

یک ماده معدنی طبیعی، نیترات پتاسیم (KNO 3 ) یک پوسته نازک و سفید را تشکیل می دهد و می تواند در نزدیکی دریاچه های آب نمک ، در غارها یا در خاک های غنی و آلی یافت شود. شیلی، هند و اسپانیا دارای برخی از بزرگترین منابع هستند. فرم های تولیدی ابتدا از ترکیب چوب با کود دامی ساخته شد. امروزه با اکسید کردن آمونیاک ایجاد می شود.

نیترات پتاسیم برای گیاهان

کود نیترات پتاسیم برای گیاهان نقش حیاتی در باغ سبزیجات دارد. با حرکت کربوهیدرات ها، مواد مغذی و آب در بافت های گیاهی مرتبط است. همچنین به فعال شدن آنزیم‌های درون گیاه کمک می‌کند. و بر رشد پروتئین، تولید آدنوزین تری فسفات و نشاسته تأثیر می‌گذارد. طبق گفته های دانشگاه مینه سوتا ، این کود می تواند فتوسنتز و باز و بسته شدن روزنه ها را تنظیم کند.

پتاسیم به گیاهان کمک می کند تا در زمستان های طولانی در مورد محصولات چند ساله مانند یونجه زنده بمانند و همچنین به بهبود رشد ریشه و مقاومت به خشکی کمک می کند. از دست دادن آب در دوره های خشکی را کاهش می دهد و به گیاهان کمک می کند تا غذای خود را بدون از دست دادن انرژی ایجاد کنند.

نیترات پتاسیم به طور متناوب به عنوان نیتر یا معمولاً در ایالات متحده نمکدان شناخته می شود. از آنجایی که حاوی مقادیر زیادی نیترات و مقادیر کم نمک است. این کود برای رشد کرفس، گوجه فرنگی، سیب زمینی و برخی میوه ها به خوبی عمل می کند. در کشاورزی، اغلب برای حمایت از محصولات ویژه یا با ارزش بالا استفاده می شود. همچنین در باغچه های خانگی، کود نیترات پتاسیم به حفظ سبز و سالم چمن ها و گل ها کمک می کند.

کود نیترات پتاسیم برای گیاهان در مقاومت در برابر هجوم حشرات و بیماری ها کمک کند. این سیستم دفاعی گیاه را سخت می کند و برای رشد سالم کاملا ضروری است. پتاسیم به مقدار زیادی در بیشتر خاک های سرتاسر جهان یافت می شود، اما مقدار بسیار کمی از پتاسیمی که به طور طبیعی در آنجا یافت می شود برای گیاهان برای جذب با ریشه در دسترس است. بنابراین، شما باید کودهای بالقوه مانند نیترات پتاسیم را نیز در نظر بگیرید.

موارد مصرف کود نیترات پتاسیم

اکثر باغبان ها پتاسیم مکمل را به شکل کود نیترات پتاسیم به باغ می دهند. قبل از مصرف کود نیترات پتاسیم، ابتدا آزمایش خاک انجام دهید تا مطمئن شوید که باغ شما واقعاً از نظر این ماده مغذی کمبود دارد.

نیترات پتاسیم منبع محلول پتاسیم و نیترات است. می توان آن را در هر محصول باغی استفاده کرد، اما اغلب به عنوان کود برای محصولات ویژه یا با ارزش بالا، مانند گل ها و چمن ها استفاده می شود.

این نوع کود تمام مزایای پتاسیم طبیعی را ارائه می دهد. این کمک می کند تا گیاهان شما نسبت به خشکی مقاوم تر شوند و جذب آب در خاک را بهبود بخشد. همچنین می‌تواند به گیاهان کمک کند تا ریشه‌های قوی و سالم همراه با برگ‌های سالم داشته باشند زیرا به فتوسنتز کمک می‌کند. معمولاً قبل از کاشت یا در اوایل پس از شروع گیاهان به صورت مایع در باغ استفاده می شود.

فروش نیترات پتاسیم مرک در فروشگاه اینترنتی مستر آزما در حجم های استاندارد شرکت سازنده مرک آلمان امکان پذیر است.

انتقادات و پیشنهادات کاربران گرامی

برای مطالعه سایر مقالات علمی و پزشکی به بخش مقالات وبسایت مستر آزما مراجعه نمایید.

در صورت نیاز به مطالعه مقاله ای خاص به کارشناسان ما اطلاع دهید تا مقاله را برای شما روی سایت قرار دهند.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: با عرض پوزش محتوا جهت جلوگیری از سواستفاده معنوی از سایت قفل شده است. خطا