کوکتل پدیکور خانگی بسازیم

چگونه کوکتل پدیکور خانگی بسازیم

من معتقدم که پاهای خوب به زیبایی و شخصیت کلی ما کمک زیادی می کند و بهترین شاخص برای اینکه چقدر از خود مراقبت می کنیم است. آنها وزن بدن ما را در تمام طول روز تحمل می کنند و سزاوار این هستند که بارها و بارها از آنها لذت ببریم. و چه بهتر که هر شخص برای خودش کوکتل خانگی پدیکور تهیه کند و هر هفته از آن استفاده کند.

 افسوس! مراقبت از پا همیشه وقتی صحبت از نظافت و درمان های زیبایی به میان می آید، در صندلی عقب قرار می گیرد. اکثر شما موافق هستید که اگرچه ما مقدار زیادی از زمان و پول گرانبهای خود را صرف نوازش صورت و بدن خود می کنیم، پاها توجه کمی را به خود جلب می کنند. و حال این سوال پیش می آید چگونه کوکتل پدیکور خانگی بسازیم؟

لوازم مورد نیاز برای کوکتل پدیکور خانگی

  1. ناخن گیر، پد پنبه ای، پاک کننده لاک ناخن، کرم کوتیکول، تخته سنباده یا سوهان ناخن
  2. لگن برای خیساندن و حوله برای خشک کردن پاهای شما. (مواد شستشوی پا در زیر ذکر شده است)
  3. سوهان پا، سنگ پا یا لوفا
  4. یک اسکراب خوب برای پا
  5. مرطوب کننده پا

1. کوتاه کردن و فرم دادن ناخن ها

لاک قدیمی خود را با مقداری پنبه آغشته به پاک کننده ناخن پاک کنید. مطمئن شوید که مستقیماً برش داده اید و گوشه ها را بیش از حد کوتاه نکنید زیرا این کار می تواند منجر به رشد ناخن های دردناک شود. از سمباده یا سوهان ناخن استفاده کنید تا شکل دلخواه را به آنها بدهید. برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند ناخن ها را بعد از خیس کردن کوتاه کنند زیرا نرم تر و راحت تر شکل می گیرند. من این کار را ابتدا انجام می‌دهم زیرا ناخن‌هایم پس از خیس شدن برای فرم دادن خیلی نرم می‌شوند.

2. خیساندن پا قبل از پدیکور

یک خیساندن خوب پا کمک زیادی به غلبه بر استرس بعد از یک روز طولانی می کند. در یک لگن آب گرم را به اندازه ای پر کنید که تا قوزک پاها را بپوشاند و اضافه کنید:

  1. نمک اپسوم ½ فنجان. این یک نرم کننده است و التهابات را تسکین می دهد، زبری را کاهش می دهد و درد عضلانی را کاهش می دهد. همچنین به لایه برداری کمک می کند. (موجود در اکثر فروشگاه های پزشکی). با این حال، اگر این را ندارید، می توانید از نمک های حمام دیگری که ممکن است در دسترس دارید استفاده کنید.
  2. آب 1 لیمو
  3. چند قطره شستشوی پا به انتخاب شما. در صورت تمایل می توانید آن را با دستشویی مایع یا شامپو جایگزین کنید.
  4. اسانس های دلخواه شما (10-12 قطره). من از اسطوخودوس و اکالیپتوس استفاده می کنم. اسطوخودوس پوست را تسکین و جوان می کند و به آرامش اعصاب کمک می کند در حالی که اکالیپتوس تسکین عالی برای پاهای درد دارد. همچنین یک ضد عفونی کننده و ضد عفونی کننده بسیار خوب است.
  5. چند سنگریزه صاف به آب اضافه کنید. هنگامی که پاهای خود را روی آنها قرار می دهید، اینها ماساژ ملایمی را ارائه می دهند. احساس بهشتی می کند!! (این نکته را در جایی بخوانید و کاملاً از آن لذت ببرید!)
  6. در یک موقعیت راحت بنشینید، پاهای خود را خیس کنید و 15-20 دقیقه استراحت کنید. آنها را با حوله خشک کنید.

3. لایه برداری کنید

هنگامی که پاهای خود را حوله کردید، مقداری کرم کوتیکول روی پایه هر ناخن پا مالیده و بگذارید چند دقیقه بماند. در این بین از سوهان پا یا سنگ پا برای از بین بردن سلول های خشک و زبر و مرده پوست استفاده کنید. اگر این پوست برداشته نشود سفت و ضخیم می شود و عفونی یا ترک می خورد. حتما پاشنه و گوی های پا، کناره های پاشنه و اطراف انگشتان پا را بمالید، اساساً در هر جایی که پوست خشن و سفت وجود دارد. خیلی سفت نتراشید. محکم اما ملایم باشید.

اگر پوست شما خیلی خشک و زبر نیست، فقط از لوفا برای شستشوی ملایم استفاده کنید. در مرحله بعد، کرم کوتیکول را پاک کنید و کوتیکول ها را به آرامی با فشار دهنده کوتیکول به عقب فشار دهید. از یک مسواک قدیمی برای تمیز کردن انگشتان پا و زیر ناخن ها استفاده کنید. پاهای خود را خشک کنید.
از یک اسکراب خوب برای پا استفاده کنید و پاهای خود را به آرامی ماساژ دهید. کف پاهای خود را با توجه ویژه به پاشنه های خود در بین انگشتان پا و بالا و کناره های پاها بشویید. قوزک پاهای خود را نیز اسکراب کنید.

4. مرطوب کردن

پس از اتمام شستشو، پاهای خود را تمیز بشویید و آنها را مرطوب کنید. این کار باعث نرم، هیدراته و از ترک خوردگی محافظت می کند. علاوه بر این، فورا جذب می شود، بنابراین می توانید بلافاصله پس از آن جوراب بپوشید.

روغن بادام و روغن زیتون (هر کدام 1 قاشق غذاخوری) با 10 تا 12 قطره از اسانس مورد علاقه شما نیز یک روغن خانگی خوب برای ماساژ پا است.

اگر ترک دارید ، کرمی را که مخصوص آن فرموله شده است دنبال کنید. همچنین می توانید از وازلین مخلوط با آبلیمو استفاده کنید و به مدت 15 دقیقه با پلاستیک بپیچید. جوراب نخی گشاد بپوشید و خود را داخل آن بپوشانید.

انتقادات و پیشنهادات کاربران گرامی

برای مطالعه سایر مقالات علمی و پزشکی به بخش مقالات وبسایت مستر آزما مراجعه نمایید.

در صورت نیاز به مطالعه مقاله ای خاص به کارشناسان ما اطلاع دهید تا مقاله را برای شما روی سایت قرار دهند.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: با عرض پوزش محتوا جهت جلوگیری از سواستفاده معنوی از سایت قفل شده است. خطا