بی حالی و خواب آلودگی در فصل بهار

بیحالی و خواب آلودگی در فصل بهار / فروشگاه اینترنتی مستر آزما

خورشید می‌درخشد، گل‌ها شکوفه می‌دهند، و در حالی که دیگران در هوای گرم‌تر بیرون می‌روند، شما بیحالی و خواب آلودگی و کسالت را احساس می‌کنید. چه خبر است؟ برخی افراد آن را خستگی بهاری یا بی حالی بهاری می نامند. بی حالی و خواب آلودگی در فصل بهار حالت خستگی، کاهش انرژی یا افسردگی است. که با شروع فصل بهار همراه است. اگرچه این یک اختلال پزشکی یا روانی واقعی نیست. اما دلایل واقعی وجود دارد که چرا ممکن است در این فصل از سال احساس خستگی مفرط یا فرسودگی کنید. عوامل زیادی از جمله ساعت تابستانی و آلرژی های فصلی در این امر نقش دارند. همچنین، به خاطر داشته باشید که هر نوع تغییر در زندگی یا محیط ما می تواند باعث استرس و احساس چالش شود. سعی کنید در این مواقع با خودتان صبور باشید.میتوانید در بخش مقالات علمی فروشگاه مسترآزما سایر مقالات علمی مرتبط را مطالعه کنید.(گرمازدگی در تابستان، SPF در ضدآفتاب چیست؟و…)

تب بهاری یا خستگی بهاری

گاهی اوقات، این بی حالی یا افسردگی ممکن است به عنوان ” تب بهاری ” توصیف شود. اگرچه این اصطلاح همچنین به افزایش انرژی و بی قراری یا احساسات عاشقانه و جنسی در بهار مربوط می شود.

اصطلاح آلمانی Frühjahrsmüdigkeit (به معنای «خستگی بهاری») نامی است برای حالت موقت یا وضعیت جسمانی، که معمولاً با حالت کم انرژی و خستگی مشخص می شود که توسط بسیاری از افراد در بهار تجربه می شود. این بیماری در رده یک بیماری تشخیص داده شده نیست. بلکه پدیده ای است که تصور می شود با تغییر فصل آغاز شود. بر اساس گزارش ها، تخمین زده می شود که 50 تا 75 درصد از مردم تأثیر آن را تجربه کرده اند.

علائم خواب آلودگی و بی حالی در بهار

این علائم معمولا در فصل بهار بروز می کنند و بسته به فرد ممکن است کم و بیش مشخص باشند. خستگی (با وجود خواب کافی)، حساسیت به تغییرات آب و هوا، سرگیجه، تحریک پذیری، سردرد، و گاهی اوقات درد مفاصل و عدم تحرک شایع ترین موارد هستند.

خواب آلودگی و بیحالی و کسالت در بهار
خواب آلودگی و بیحالی و کسالت در بهار

علت خواب آلودگی و بیحالی در بهار

اگرچه علل این بی حالی بهاری هنوز به طور کامل برطرف نشده است. تعادل هورمونی ممکن است در این امر نقش داشته باشد. بر اساس این فرضیه، ذخایر «هورمون شادی» سروتونین بدن که تولید آن به نور روز بستگی دارد، در طول زمستان تمام می‌شود و به ویژه تأثیر ملاتونین «هورمون خواب» را آسان می‌کند. وقتی روزها در فصل بهار طولانی‌تر می‌شوند، بدن سطح هورمون‌های خود را دوباره تنظیم می‌کند. و اندورفین ، تستوسترون و استروژن بیشتری آزاد می‌شود. این تغییر فشار زیادی به بدن وارد می کند که با احساس خستگی پاسخ می دهد.

علاوه بر این، دما معمولاً در فصل بهار نوسانات زیادی دارد. هنگامی که دما افزایش می یابد، فشار خون فرد کاهش می یابد، زیرا رگ های خونی منبسط می شوند. به انبساط عروق خونی اتساع عروق می گویند. غذا نیز نقش دارد. در زمستان، فرد تمایل به مصرف کالری، چربی و کربوهیدرات بیشتری نسبت به تابستان دارد. اما در طول دوره تنظیم هورمونی، بدن به ویتامین و پروتئین بیشتری نیاز دارد.

راه حل برای رفع کسالت در طول روز

سوال اینجاست آیا قهوه شما را بیدار نگه میدارد؟

هنگامی که به راه‌هایی برای بیدار شدن فکر می‌کنید، بیشتر مردم به دنبال نوشیدن یک فجان قهوه هستند. در واقع قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است. از آنجایی که دوست ندارم روزم را با احساس خواب آلودگی شروع کنم، به سراغ یک اسپرسو می روم. من عمیقا تحت تاثیر بدن، طعم و کف لذیذ آن (کرما) هستم. حیرت آور. نوشیدن قهوه راهی عالی برای بیدار شدن و هوشیاری است. برای یک لحظه. متأسفانه این اثر مدت زیادی دوام نمی آورد. با رسیدن به دفتر، دوباره احساس خستگی می کنم. 

چطور؟ خوب، توضیح این است: کافئین با عمل به عنوان یک محرک بر روی سیستم عصبی مرکزی با تحریک ترشح آدرنالین، سطح هوشیاری را افزایش می دهد. آدرنالین « جنگ یا فرار» است”هورمون، و تعدادی اثرات روی بدن شما دارد که در مواقع اضطراری بسیار مفید است، اما برای مطب کمی کمتر مفید است. هنگامی که آدرنالین ناشی از کافئین از بین برود، با خستگی و فرسودگی مواجه می شوید. “من به یک فنجان قهوه دیگر نیاز دارم!” که البته می تواند آدرنالین را دوباره به جریان بیاندازد، اما داشتن بدن شما در حالت اضطراری، پرش و تحریک پذیر در تمام طول روز، چندان سالم نیست. یک دور باطل، در واقع.

به عنوان یک محرک و مانند بسیاری از چیزها، قهوه زیاد برای شما مضر است. یک یا دو فنجان می تواند در صبح و در طول روز به شما کمک کند و باید از آن لذت ببرید. اما برای مبارزه با خستگی بهاری اقدام مناسبی نیست.

دوش آب سرد در صبح برای رفع خواب آلودگی

 تحقیقات نشان می دهد که داشتن دوش آب سرد در صبح می تواند گردش خون و همچنین هوشیاری را افزایش دهد و در نتیجه با خستگی فصل بهار مقابله کند. نمی توانید تصور کنید چقدر تلاش برای غلبه بر مقاومت در برابر دوش آب سرد نیاز است. اگرچه این موضوع میتواند برای برخی یک کابوس باشد. و نتوانند با آب سرد در حمام روبرو شوند. اما واقعیت این است که دوش آب سرد باعث گردش خون می شود و کاملا خواب آلودگی را از بین میبرد. همچنین باعث احساس نشاط و سرخوشی میگردد.

شروع فوری روز با دوش های کنتراست راهی عالی برای بیدار شدن و هوشیاری است. این بسیار به سیستم عروقی کمک می کند تا با چالش مورد نیاز خود برای تنظیم دماهای تغییر یافته و در نتیجه به احیای خستگی فصل بهار کمک کند. علاوه بر این، دوش کنتراست گردش خون را تسریع می کند.

موسیقی در صبح بهاری

موسیقی نیز راهی برای احیاء است. به شرطی که درست باشه آهنگ های ملایم و عاشقانه و یا غمگین اصلا کمکی نمی کنند. در واقع همه چیز سلیقه ای است. اما آهنگ هایی را انتخاب کنید که دوست دارید و به شما انرژی و نشاط میدهند. موسیقی که شما را به رقص می آورد.

موسیقی مورد علاقه شما، با توجه به ضرب آهنگ مناسب، تنها چیزی است که شما را به رقصیدن در موسیقی نیاز دارید. حرکت برای گردش خون خوب است، بنابراین این یک اقدام بسیار ساده برای درمان علائم خستگی بهاری است.

ورزش و تحرک برای رفع کسالت در بهار

ورزش، نور روز و هوای تازه برای کمک به بدن شما در تنظیم فصل به فصل ایده آل هستند (در تمام طول سال کار می کند!). اگر ورزش جزء علاقه مندی شما نیست، شاید بتوانید ماشین را چند خیابان دورتر از اداره پارک کنید یا چند ایستگاه قبل از مقصد از مترو یا اتوبوس پیاده شوید و بقیه راه را پیاده روی کنید؟ یا رانندگی را با دوچرخه سواری عوض کنید. به جای پله برقی از پله ها استفاده کنید. به همین راحتی است.

ورزش و پیاده روی برای رفع کسالت در بهار
ورزش و پیاده روی برای رفع کسالت در بهار

تغذیه مناسب برای خواب آلودگی در بهار

افراد بیشتری از گیاهان شفابخش طبیعی برای رفع خستگی استفاده می کنند تا دوباره به بدن خود انرژی بدهند. سبزی تازه یک راه موثر برای مبارزه با خستگی است. صبحانه مورد علاقه شخصی من یک یا دو تکه نان سبوس دار با کمی کره و مقدار زیادی سبزی تازه است. یا نان سبوس دار با پنیر و گردو یا خیار و گوجه فرنگی . آهن در تولید انرژی ضروری است و بهترین راه برای به دست آوردن آن تغذیه سالم است. شاهی و پیازچه نیز به کاهش خستگی نیز کمک می کند. بهترین کار این است که می توانید به راحتی این گیاهان را در خانه خود بکارید. همچنین بهتر است از غذای سرخ شده در صبح پرهیز کنید.

خوردن گیاهان یک اقدام خوب برای مبارزه با خستگی و خستگی از نوع فیزیکی است. علاوه بر این، گیاهان سرشار از مواد مغذی هستند که به ویژه برای زنان مفید است. آنها می توانند سطح آهن شما را افزایش دهند و گیاهان را به پیشگیری و درمان عالی برای کم خونی تبدیل کنند و همچنین انرژی و تغذیه مورد نیاز بدن را تامین کنند.

در فصل بهار غلیان و جوشش خون و ‏جمع شدن مواد سمی در خون شدت پیدا می کند. یکی از دلایل احساس کسالت و خستگی نیز همین موصوع است. به طوری که در این فصل بسیاری از بیماری ها به دلیل آن جوششی که در بهار دارد ‏شدت پیدا می کند. بادکش درمانی یکی از راههای فرار از کسالت و خستگی در فصل بهار است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید به مقاله فواید بادکش درمانی مراجعه کنید. برای اطلاع خرید دستگاه بادکش برقی سیلوروینگ ساخت کشور کره میتوانید به بخش فروش سایت مسترآزما مراجعه نمایید.

بهترین زمان برای حجامت و بادکش درمانی از اوایل اردیبهشت ماه تا اواخر خردادماه است. درکل بهترین زمان حجامت نیمه دوم ماه قمری است. با انجام حجامت در بهترین زمان یعنی فصل بهار آثار و فواید حجامت را به عینه ببینید.

فروش مواد شیمیایی و شیشه آلات آزمایشگاهی

مواد شیمیایی مورد نیاز خود را میتوانید از سایت مسترآزما mrazma.com سفارش دهید. فروشگاه مسترآزما عرضه کننده محصولات کمپانی های معتبر مرک merck , سیگما Sigma-Aldrich میباشد.
برای اطلاعات بیشتر از محصول روی آن کلیک کنید.

انتقادات و پیشنهادات کاربران گرامی
برای مطالعه سایر مقالات علمی و پزشکی به بخش مقالات وبسایت مستر آزما مراجعه نمایید.
در صورت نیاز به مطالعه مقاله ای خاص به کارشناسان ما اطلاع دهید تا مقاله را برای شما روی سایت قرار دهند.
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: با عرض پوزش محتوا جهت جلوگیری از سواستفاده معنوی از سایت قفل شده است. خطا