علائم پوکی استخوان

علائم پوکی استخوان

پوکی استخوان یک بیماری مزمن است. در این بیماری بافتی هایی که استخوان های شما را تشکیل می دهند، به تدریج تحلیل می روند. اغلب به آن “بیماری خاموش” می گویند. زیرا علائم پوکی استخوان کم یا بدون علائم است. با گذشت زمان، سرعت تشکیل استخوان جدید نمی تواند با از دست دادن استخوان هماهنگ شود. به نوبه خود، کاهش توده استخوانی، اسکلت را ضعیف می‌کند، استخوان‌ها را ضعیف، شکننده‌تر و متخلخل‌تر می‌کند و بیشتر مستعد شکستگی می‌شود. میتوانید در بخش مقالات علمی فروشگاه مسترآزما سایر مقالات علمی مرتبط را مطالعه کنید.برای لاغر شدن در چه ساعت هایی باید غذا خورد؟ ، لاغری با رژیم کتوژنیک ، برای لاغر شدن در چه ساعت هایی باید غذا خورد؟ ، غذاهای سرشار از منیزیم ، کمبود منیزیم در بدن ، 6 نشانه کمبود آهن در بدن ، میگرن و علائم و درمان آن و …

در حالی که بسیاری از عوامل می توانند به پوکی استخوان کمک کنند. سلامت استخوان ها را می توان از طریق ورزش، حفظ مصرف کلسیم و ویتامین D، اجتناب از سیگار کشیدن و محدود کردن مصرف الکل و در نهایت داشتن یک رژیم غذایی مناسب پوکی استخوان بهینه کرد. مراقب علائم و نشانه‌های پوکی استخوان، در صورت بروز آن‌ها، می‌تواند به شما در انجام درمان کمک کند.

نشانه های پوکی استخوان در بدن

پوکی استخوان و تحلیل رفتن بافت استخوان ها/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما
پوکی استخوان و تحلیل رفتن بافت استخوان ها/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما

پوکی استخوان معمولاً تا زمانی که شکستگی رخ ندهد هیچ علامتی ایجاد نمی کند، و حتی در آن زمان، افراد ممکن است از آسیب دیدگی استخوان خود آگاه نباشند زیرا آسیبی ندیده اند. به خصوص اگر در ستون فقرات رخ دهد.

شکستگی های کم انرژی به تشخیص احتمالی پوکی استخوان اشاره دارد. علائم و نشانه‌های دیگری که نشان می‌دهند باید برای پوکی استخوان آزمایش شوید عبارتند از:

  • کاهش قد یا حالت خمیده
  • کمر درد ناگهانی

شکستگی های کم انرژی

اکثر افراد دچار شکستگی استخوان شده‌اند، اما معمولاً یک نیروی اصلی  باعث آسیب می‌شود. شکستگی پس از سقوط از ارتفاع، تصادف با اتومبیل یا آسیب های ورزشی منطقی است. اما زمانی که  استخوانی را با کمترین نیرو می شکنند. پوکی استخوان باید در نظر گرفته شود.

کاهش قد یا خم شدن

شکستگی های فشاری ستون فقرات می تواند بدون آسیب رخ دهد. و در نتیجه ممکن است تشخیص داده نشود. یا به فشار کمر نسبت داده شود. هنگامی که چندین مهره درگیر می شوند، افراد ممکن است قد خود را از دست بدهند یا انحنای غیرطبیعی در ستون فقرات خود ایجاد کنند.

ظاهر معمولی افراد مبتلا به شکستگی های فشاری، قد کوتاه با حالت خمیده است.

کمر درد ناگهانی

کمردردی که به طور ناگهانی و بدون علت ظاهری ایجاد می شود، گاهی اوقات می تواند نشانه ای از شکستگی فشاری ستون فقرات باشد.

به راحتی می توان کمردرد را به عضله کشیده تبدیل کرد. اما اگر عوامل خطر پوکی استخوان را دارید و کمردرد مداوم یا شدیدی را تجربه می کنید که نمی توانید علت آن را مشخص کنید. باید آن را بررسی کنید.

گاهی پوکی استخوان هیچ علائمی ندارد

به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد مبتلا به پوکی استخوان تا زمانی که شکستگی رخ ندهد هیچ نشانه ای از ابتلا به این بیماری ندارند.

به همین دلیل، دانستن عوامل خطر برای ابتلا به پوکی استخوان بسیار مهم است. در حالی که برخی از آنها تحت کنترل شما نیستند. (مانند زن بودن، سابقه خانوادگی بیماری)، برخی دیگر (مثلاً سیگار کشیدن، سبک زندگی کم تحرک، مصرف کم کلسیم) قابل تغییر هستند.

عوارض پوکی استخوان

عوارض پوکی استخوان در بدن/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما
عوارض پوکی استخوان در بدن/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما

بارزترین عارضه پوکی استخوان، شکستگی استخوان است . اینها می توانند بسیار جدی باشند، به خصوص زمانی که در ستون فقرات یا لگن هستند، و می توانند پیامدهای جدی برای سلامتی داشته باشند.

شکستگی شکنندگی ناشی از نیروهای مکانیکی است که در غیر این صورت معمولاً باعث شکستگی نمی شود. به عنوان مثال، سقوط از ارتفاع ایستاده یا کمتر نباید منجر به شکستگی شود، اما ممکن است در فرد مبتلا به پوکی استخوان رخ دهد.

شکستگی های مرتبط با پوکی استخوان می تواند در نتیجه زمین خوردن در اطراف خانه رخ دهد.

خوشبختانه، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن خطر این آسیب ها انجام دهید. برخی عبارتند از:

  • از پزشک در مورد داروهای خود سوال کنید. آیا آنها منجر به سرگیجه یا زمین خوردن میشوند؟
  • در نظر گرفتن ارزیابی ایمنی خانه. (به عنوان مثال، نصب نرده های پله، قرار دادن تشک حمام غیر لغزنده، و بهبود نور، به نام چند مورد)
  • انجام 30 دقیقه تمرینات تحمل وزن، چند روز در هفته
  • دو تا سه روز در هفته ورزش های تقویت کننده عضلات را انجام دهید.
  • بینایی خود را به طور منظم ارزیابی کنید تا خطر سقوط به حداقل برسد.

تشخیص پوکی استخوان

تشخیص پوکی استخوان را می توان به یکی از دو روش انجام داد: یا با وجود شکستگی به ویژه در ستون فقرات، لگن، مچ دست، بازو (بالا بازو)، دنده و لگن – یا از طریق آزمایش تراکم استخوان. متوجه علائم پوکی استخوان شدید، یا اگر عوامل خطر زیادی دارید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که غربالگری شوید.

غربالگری پوکی استخوان و تشخیص زود هنگام آن در مراحل کمتر شدید از دست دادن استخوان (موسوم به استئوپنی ) برای کاهش خطر ابتلا به شکستگی کلیدی است.

فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی و انواع محیط کشت ها

مواد شیمیایی مورد نیاز خود را میتوانید از سایت فروشگاه مسترآزما mrazma.com سفارش دهید. فروشگاه مسترآزما عرضه کننده محصولات کمپانی های معتبر مرک merck , سیگما Sigma-Aldrich میباشد.
برای اطلاعات بیشتر از محصول روی آن کلیک کنید.

انتقادات و پیشنهادات کاربران گرامی
برای مطالعه سایر مقالات علمی و پزشکی به بخش مقالات وبسایت مستر آزما مراجعه نمایید.
در صورت نیاز به مطالعه مقاله ای خاص به کارشناسان ما اطلاع دهید تا مقاله را برای شما روی سایت قرار دهند.
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: با عرض پوزش محتوا جهت جلوگیری از سواستفاده معنوی از سایت قفل شده است. خطا