کمبود منیزیم در بدن

علت کمبود منیزیم در بدن

منیزیم یک ماده مغذی است. که برای سلامت عضلات، اعصاب، استخوان ها و سطح قند خون ضروری است. اگر برای مدت طولانی دچار کمبود منیزیم در بدن باشید. ممکن است دچار مشکلات سلامتی مانند حمله قلبی ، سکته مغزی، دیابت یا پوکی استخوان شوید. میتوانید در بخش مقالات علمی فروشگاه مسترآزما سایر مقالات علمی مرتبط را مطالعه کنید. (لاغری با رژیم کتوژنیک ، رژیم غذایی مناسب برای پوکی استخوان چیست؟ ، غذاهای سرشار از منیزیم ، 6 نشانه کمبود آهن در بدن ، علائم پوکی استخوان ، میگرن و علائم و درمان آن، برای لاغر شدن در چه ساعت هایی باید غذا خورد؟ و …)

منیزیم برای بسیاری از فرآیندهای بدن مهم است. برای عملکرد صحیح عضلات و اعصاب، حفظ قند خون و فشار خون در سطح مناسب و ساخت پروتئین، استخوان و DNA مورد نیاز است.

سطوح پایین منیزیم در طول زمان می تواند منجر به کاهش سطح کلسیم و پتاسیم شود. اگر منیزیم کافی در بدن خود ندارید، ممکن است علائمی مانند سردرد ، کاهش اشتها، حالت تهوع ، استفراغ ، خستگی و ضعف داشته باشید. همچنین کمبود شدید منیزیم می تواند باعث بی حسی، سوزن سوزن شدن، گرفتگی عضلات، تشنج، تغییرات شخصیتی و ریتم غیر طبیعی قلب شود.

منیزیم چیست؟

منیزیم چیست و په کاری در بدن انجام میدهد؟/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما
منیزیم چیست و په کاری در بدن انجام میدهد؟/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما

کمبود منیزیم زمانی است که بدن تمام منیزیم مورد نیاز خود را برای سلامتی دریافت نمی کند. مشکلات سلامتی مرتبط با کمبود منیزیم نادر است، اما اگر سطوح منیزیم شما در درازمدت به دلیل سایر شرایط سلامتی مانند اعتیاد به الکل یا مصرف برخی داروها پایین باشد، ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار بگیرید.

کمبود منیزیم می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود از جمله:

علائم کمبود منیزیم

  • از دست دادن اشتها
  • حالت تهوع و استفراغ
  • خستگی و ضعف
  • تکان دادن
  • سوزن و سوزن
  • اسپاسم عضلانی
  • بیش از حد تحریک پذیری
  • خواب آلودگی
  • ریتم غیر طبیعی قلب
علائم کمبود منیزیم در بدن/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما
علائم کمبود منیزیم در بدن/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما

علت کمبود منیزیم چیست؟

کمبود منیزیم در بدن در افراد سالم نادر است اما می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • رژیم غذایی نامناسب (به ویژه در افراد مسن یا کسانی که غذای کافی ندارند)
  • دیابت نوع 2
  • مشکلات گوارشی مانند بیماری کرون
  • استفراغ طولانی مدت یا اسهال
  • مشکلات کلیوی
  • استفاده طولانی مدت از دیورتیک ها
  • برخی از داروها (به عنوان مثال، قرص های مایع و داروهای زخم یا رفلاکس ) در صورت مصرف طولانی مدت می توانند باعث کاهش سطح منیزیم شوند.
  • اعتیاد به الکل

تشخیص کمبود منیزیم

کمبود منیزیم از طریق آزمایش خون و گاهی آزمایش ادرار تشخیص داده می شود. در صورت داشتن علائمی مانند ضعف، تحریک پذیری، ضربان غیر طبیعی قلب، حالت تهوع یا اسهال. همچنین اگر سطح غیرطبیعی کلسیم یا پتاسیم دارید، پزشک ممکن است آزمایش خون را تجویز کند.

اگر کمبود منیزیم دارید، پزشک مکمل منیزیم را تجویز می کند. گاهی اوقات اینها ممکن است باعث اسهال شما شوند. بنابراین پزشک ممکن است نیاز به آزمایش دوز داشته باشد. در موارد شدید، ممکن است به منیزیم وریدی نیاز باشد.

اگر به فکر مصرف مکمل منیزیم هستید، حتما با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است بیش از حد منیزیم مصرف کنید. مصرف بیش از دوز توصیه شده می تواند باعث استفراغ، اسهال، گرفتگی عضلات شکم و در موارد شدید، ضربان قلب نامنظم و ایست قلبی شود.

جلوگیری از کمبود منیزیم در بدن

جلوگیری از کمبود منیزیم در بدن/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما
جلوگیری از کمبود منیزیم در بدن/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما

برای جلوگیری از کمبود منیزیم، مهم است که از یک رژیم غذایی سالم و متعادل حاوی غذاهای سرشار از منیزیم مانند سبزیجات سبز برگ، حبوبات، آجیل، دانه ها و غلات کامل استفاده کنید.

اگر مکمل منیزیم مصرف می کنید، می تواند بر نحوه جذب برخی داروها از جمله بیس فسفونات ها (داروهای پوکی استخوان) و برخی آنتی بیوتیک ها توسط بدن شما تأثیر بگذارد.

برخی از داروهای تجویزی که برای درمان رفلاکس اسید یا زخم معده استفاده می شوند و برخی از دیورتیک ها می توانند بر سطح منیزیم در بدن تأثیر بگذارند. اگر مقادیر بسیار بالایی از مکمل‌های روی مصرف می‌کنید، این می‌تواند در توانایی شما برای جذب منیزیم اختلال ایجاد کند.

فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی و انواع محیط کشت ها

مواد شیمیایی مورد نیاز خود را میتوانید از سایت فروشگاه مسترآزما mrazma.com سفارش دهید. فروشگاه مسترآزما عرضه کننده محصولات کمپانی های معتبر مرک merck , سیگما Sigma-Aldrich میباشد.
برای اطلاعات بیشتر از محصول روی آن کلیک کنید.

انتقادات و پیشنهادات کاربران گرامی
برای مطالعه سایر مقالات علمی و پزشکی به بخش مقالات وبسایت مستر آزما مراجعه نمایید.
در صورت نیاز به مطالعه مقاله ای خاص به کارشناسان ما اطلاع دهید تا مقاله را برای شما روی سایت قرار دهند.
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: با عرض پوزش محتوا جهت جلوگیری از سواستفاده معنوی از سایت قفل شده است. خطا