کرم های حاوی هیدروکینون

کرم های حاوی هیدروکینون / فروشگاه اینترنتی مستر آزما

هیدروکینون چیست؟

هیدروکینون برای روشن کردن لکه های تیره پوست (ملاسما، لکه های کبدی، لکه های پیری، کک و مک) ناشی از بارداری، قرص های ضد بارداری، داروهای هورمونی یا آسیب به پوست استفاده می شود. این دارو با مسدود کردن فرآیند در پوست که منجر به تغییر رنگ می شود. کرم‌های حاوی هیدروکینون به‌عنوان یک ماده، یک روش زیبایی غیرجراحی عالی هستند. که به شما کمک می‌کنند به پوستی که همیشه می‌خواستید برسید. اگر لکه‌های تیره یا لکه‌های قدیمی دارید، کرم‌های حاوی هیدروکینون می‌توانند آن‌ها را روشن کنند و در صورت ترکیب با سایر مواد مناسب مراقبت از پوست می‌توانند به بهبود پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید کمک کنند. میتوانید در بخش مقالات علمی فروشگاه مسترآزما سایر مقالات علمی مرتبط را مطالعه کنید. (خشکی پوست در پاییز و زمستان، معایب و فواید شامپو بدون سولفات و …)

راههای روشن کردن پوست

راههای روشن کردن پوست با هیدروکینون/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما
راههای روشن کردن پوست با هیدروکینون/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما

رنگ پوست به صورت ژنتیکی تعیین می شود. سلول های تخصصی به نام ملانوسیت ها رنگدانه قهوه ای ملانین را ایجاد و آزاد می کنند که به پوست رنگ می دهد و به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید کمک می کند. راه های زیادی برای روشن کردن پوست با تشویق ملانوسیت ها برای کاهش یا تداخل با تولید طبیعی ملانین وجود دارد.  متخصصان پوست از سه درمان موثر برای مدیریت شرایط پزشکی شامل رنگ ناهموار پوست با اثرات طولانی مدت استفاده می کنند. آن ها هستند: 

  • هیدروکینون: یک عامل سفید کننده تحریک کننده موجود در فرمولاسیون های تجویزی که تحت نظارت پزشکی استفاده می شود.
  • استروئیدها: ترکیبات ضدالتهابی که می توانند اثر روشن کنندگی داشته باشند و برخی بیماری های پوستی را درمان کنند.  
  • لیزر درمانی: برای کاهش رنگدانه.

کرم های حاوی هیدروکینون چگونه کار میکنند؟

برای برخی افراد، ملانوسیت‌ها مقادیر زیادی ملانین تولید می‌کنند که منجر به ایجاد لکه‌های تیره روی پوست می‌شود. وضعیتی که به عنوان ملاسما شناخته می‌شود. این لکه‌ها می‌توانند به صورت لکه‌های قهوه‌ای خاکستری، معمولاً روی گونه‌ها، بینی، چانه، پیشانی و لب بالایی ظاهر شوند. در برخی موارد ممکن است لکه های تیره روی گردن و بازوها نیز ظاهر شود.

اگرچه این زنان هستند که به طور معمول تحت تأثیر ملاسما قرار می گیرند. اما تعداد کمی از مردان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. ملاسما در بین زنان باردار نیز به دلیل نوسانات هورمونی بسیار شایع است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز می تواند یکی از دلایل شایع این بیماری باشد.

دلایل شما برای استفاده از کرم های حاوی هیدروکینون هرچه که باشد، مهم است که در مورد درمان با یک متخصص آموزش دیده صحبت کنید. اثرات آنی نیستند و باید کرم هیدروکینون را به درستی برای مدت زمانی که پزشک معین کرده است استفاده کنید. به طور کلی، حدود چهار هفته طول می کشد تا اثرات قابل توجه شود، اگرچه برخی از بیماران ممکن است متوجه شوند که دیدن نتایج قابل مشاهده حتی با بهترین کرم های هیدروکینون بیشتر طول می کشد.

کاربردهای کرم های حاوی هیدروکینون

رایج‌ترین کاربرد کرم‌های هیدروکینون برای درمان بیماری‌های پوستی است که باعث هیپرپیگمانتاسیون می‌شوند. علاوه بر ملاسما، این شرایط عبارتند از:

  • جای جوش
  • لکه های پیری
  • لکه های بارداری
  • کک و مک
  • علائم پسوریازیس و یا اگزما.

چیزی که اغلب توسط کسانی که در استفاده از هیدروکینون آموزش ندیده اند نادیده گرفته می شود این است که نمی تواند مناطق ملتهب فعال را درمان کند. برای مثال، کرم‌های هیدروکینون مطمئناً می‌توانند به اسکارهای قدیمی آکنه کمک کنند. اما اگر در حال حاضر یک جوش فعال آکنه دارید که باعث قرمزی تیره می‌شود، نمی‌توانند کمک کنند.

عوارض استفاده از هیدروکینون

عوارض و مزایای استفاده از کرم های حاوی هیدروکینون/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما
عوارض و مزایای استفاده از کرم های حاوی هیدروکینون/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما

تقریباً همه داروها عوارض جانبی دارند و کرم های هیدروکینون تفاوتی ندارند. برخی از عوارض جانبی استفاده از کرم های هیدروکینون با هیچ تغییری در رژیم مراقبت از پوست شما، مانند تحریک، تفاوتی ندارد.اما اگر پوست شما در برابر درماتیت تماسی یا تحریک پوست آسیب پذیر است. کرم های هیدروکینون ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشند. در چنین مواردی بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

یکی از شناخته شده ترین عوارض جانبی کرم هیدروکینون این است که بیماران اغلب در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) و آفتاب سوختگی هستند. در حالی که همیشه باید در روزهای روشن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر از کرم حاوی هیدروکینون استفاده می کنید، باید از ضد آفتاب با فاکتور محافظتی بالا (SPF) حتی در روزهای ابری استفاده کنید. کلاه و ژاکت نیز می تواند به محافظت از پوست در روزهای روشن کمک کند.

شما باید در طول درمان با کرم هیدروکینون از پوست خود محافظت کنید. که می تواند یک فرآیند طولانی باشد. به یاد داشته باشید که هیدروکینون یک راه حل سریع نیست. اگر در طول درمان به اندازه کافی از پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت نکنید و پوست خود را هیدراته نکنید ، این خطر وجود دارد که لکه های تیره شما دوباره ظاهر شوند و ممکن است تیره تر از آنچه در ابتدا بوده اند، شوند.

استفاده از محصولات روشن کننده پوست بدون رعایت نکاتی که گفته شد میتواند موجب عوارض زیر برای پوست شما شود.

  • پوست سفید شده دائمی
  • عروق خونی قابل مشاهده
  • نازک شدن پوست
  • پوست ناهموار و لکه دار 
  • قرمزی، سوزش و در برخی موارد احساس سوزش

یکی از جدی ترین عوارض جانبی استفاده از کرم های حاوی هیدروکینون که از نظر پزشکی تایید نشده اند. آسیب کبدی و عصبی است، زیرا داروهای تایید نشده می توانند حاوی جیوه سمی و همچنین هیدروکینون باشند. کرم‌های حاوی جیوه می‌توانند منجر به مشکلات جدی در کبد شوند و در صورت استفاده در دوران بارداری می‌توانند منجر به ناهنجاری‌های جنینی شوند.

فروش مواد شیمیایی و انواع محیط کشت ها

مواد شیمیایی مورد نیاز خود را میتوانید از سایت فروشگاه مسترآزما mrazma.com سفارش دهید. فروشگاه مسترآزما عرضه کننده محصولات کمپانی های معتبر مرک merck, سیگما Sigma Aldrich میباشد. برای اطلاعات بیشتر از محصول روی آن کلیک کنید.

انتقادات و پیشنهادات کاربران گرامی برای مطالعه سایر مقالات علمی و پزشکی به بخش مقالات وبسایت مستر آزما مراجعه نمایید. در صورت نیاز به مطالعه مقاله ای خاص به کارشناسان ما اطلاع دهید تا مقاله را برای شما روی سایت قرار دهند. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 20 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: با عرض پوزش محتوا جهت جلوگیری از سواستفاده معنوی از سایت قفل شده است. خطا