خواص زردچوبه برای سلامتی

خواص زردچوبه برای سلامتی \ فروشگاه اینترنتی مستر آزما

خاصیت زردچوبه برای بدن

زردچوبه به درستی جایگاه «ابرغذایی» خود را به دست آورده است. از خواص و فواید زردچوبه این ادویه طلایی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد. از سلول های ما در برابر التهاب و آسیب محافظت می کند، روند پیری را کاهش می دهد، علائم آرتریت را کاهش می دهد و حتی گسترش سلول های سرطانی را کاهش می دهد. علاوه بر این، اعتقاد بر این است که از دیگر خاصیت های زردچوبه برای بدن کمک به تقویت خلق و خو، حافظه و عملکرد مغز است. برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است برای درمان بیماری هایی مانند سکته مغزی و آلزایمر مفید باشد. میتوانید در بخش مقالات علمی فروشگاه مسترآزما سایر مقالات علمی مرتبط را مطالعه کنید. فهرست افزودنی های مجاز سازمان FDA ، چگونه دهانشویه خانگی درست کنیم؟ ، جوش شیرین یا بی کربنات سدیم ، پروبیوتیک یک باکتری مفید برای گوارش ، شیر گیاهی یا شیر حیوانی؟ ، علائم شایع کمبود ید و …

زردچوبه چیست؟

خاصیت زردچوبه برای سلامتی/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما
خاصیت زردچوبه برای سلامتی/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما

ادویه ای است که از ریشه گیاه کورکوما لونگا که گیاهی چند ساله از خانواده زنجبیل است، به دست می آید . ماده اصلی فعال آن کورکومین است. کورکومین به زردچوبه رنگ زرد می دهد. اما مراقب باشید: به راحتی لکه می‌شود. سعی کنید روی لباستان نریزد.

گنجینه زردچوبه در فواید کورکومین نهفته است. کورکومین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. محققان در حال بررسی هستند که آیا ممکن است به بیماری هایی که التهاب در آنها نقش دارد کمک کند – از آرتریت گرفته تا کولیت اولسراتیو.

curcuma longa که رنگ زرد آن مشخصه بارز آن است. بر طعم، رنگ و ماهیت غذای ترکیبی آن تأثیر می گذارد. زردچوبه که مدت ها به دلیل فواید سلامتی، به ویژه خواص ضد التهابی اش شهرت داشت، یک ادویه گرمسیری است که پوشش مطبوعاتی زیادی دریافت می کند. عضوی از خانواده زنجبیل و ریشه یک گیاه گلدار است.

مهمترین خواص و فواید زردچوبه برای سلامتی چیست؟

فواید زردچوبه برای سلامتی/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما

1. کورکومین یا زردچوبه حاوی ترکیبات زیست فعال محافظ است

غذاهای گیاهی رنگارنگ به دلیل رنگدانه های گیاهی برای سلامتی ما مفید هستند. و زردچوبه نیز از این قاعده مستثنی نیست. بیشتر تبلیغات پیرامون این ادویه به دلیل کورکومین است. جزء فعال اصلی که حدود 3 درصد از وزن ریشه را تشکیل می دهد. اگرچه کورکومین یک ترکیب قابل توجه است، اما تنها یکی از صدها ترکیب زیست فعال موجود در زردچوبه است.

2. زردچوبه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد

ارزش ترکیبات محافظ مانند کورکومین در این است که به بدن کمک می کند تا با اثرات مخرب اکسیداسیون سلولی مبارزه کند. با گذشت زمان، این روند ممکن است منجر به التهاب مزمن و در نتیجه شرایط مرتبط با افزایش سن مانند بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و سرطان شود.

گنجاندن مواد غذایی آنتی اکسیدان محافظ در رژیم غذایی ما باعث می شود که بدن ما در موقعیت بهتری برای مقابله با پیری و التهاب مرتبط با آن قرار گیرد. همچنین از خواص و فواید زردچوبه کمک به التهاب و درد عضلانی ناشی از ورزش است.

3. زردچوبه دارای خاصیت ضدالتهابی است

مطالعاتی که خواص و فواید ضدالتهابی زردچوبه را با داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDS) مقایسه کرده‌اند، نویدبخش است. مطالعات حیوانی که پتانسیل درمانی کورکومین را به عنوان درمانی برای آرتریت بررسی می‌کنند نیز تشویق‌کننده بوده‌اند.

با این وجود، ما به کارآزمایی‌های بالینی با طراحی دقیق‌تری نیاز داریم تا اثربخشی کورکومین را برای بیماران آرتریت مشخص کنیم.

4. ممکن است از افراد مبتلا به آلزایمر یا زوال عقل حمایت کند

یکی دیگر از خواص و فواید زردچوبه وجود ماده تورمرون در آن است. اگرچه کمتر در مورد تورمرون شناخته شده است. مطالعات نشان می دهد که ممکن است برای درمان شرایطی مانند سکته مغزی و بیماری آلزایمر مفید باشد زیرا به ترمیم سلولی کمک می کند و ممکن است به طور بالقوه از بازیابی عملکرد مغز حمایت کند.

با این حال، این مطالعات معمولاً فقط شامل مدل‌های حیوانی و سلولی می‌شوند. و از آنجایی که ترکیبات فعال زردچوبه اغلب در انسان ضعیف جذب می‌شوند، قبل از اینکه بتوانیم میزان مفید بودن تورمرون را مشخص کنیم، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

5. زردچوبه خاصیت کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی دارد

مطالعات نشان می دهد که اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی کورکومین ممکن است در برابر برخی از مراحل ذاتی در ایجاد بیماری قلبی، مانند کمک به تعادل سطح کلسترول، محافظت کند.

6. خاصیت زردچوبه در بالا بردن سیستم ایمنی بدن

طبق مطالعات ، کورکومین ممکن است به عنوان یک تعدیل کننده سیستم ایمنی عمل کند و بر سلول های ایمنی مهم تأثیر بگذارد. اینها شامل سلولهای T، سلولهای B و سلولهای کشنده طبیعی هستند. علاوه بر این، به نظر می رسد کورکومین سیتوکین های پیش التهابی را کاهش می دهد، ترکیباتی که فعالیت طولانی مدت آنها می تواند منجر به آسیب ناشی از التهاب شود.

هنگامی که کورکومین در دوزهای پایین مصرف شود، ممکن است پاسخ های آنتی بادی ما را نیز تقویت کند و به ما در مبارزه با عفونت کمک کند. مطالعات حیوانی نشان می دهد که حتی ممکن است در کنترل شرایط آلرژیک مانند تب یونجه نقش داشته باشد.

7. زردچوبه خواص پیشگیری از سرطان دارد

کورکومین همچنین به نظر می رسد منجر به تعدادی از تغییرات سلولی می شود که ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کند . مطالعات نشان می‌دهند که کورکومین که در مراحل مختلف رشد سرطان فعال است، ممکن است به محدود کردن رشد رگ‌های خونی جدید در تومورها، کاهش گسترش سرطان و مرگ سلول‌های سرطانی کمک کند.

8. خلق و خوی را تقویت میکند

بار دیگر، این کورکومین است که ممکن است مسئول کمک به این ادویه خلق و خوی ما باشد و برخی از علائم افسردگی را کاهش دهد. یک مطالعه که اثرات ضد افسردگی آن را بررسی کرد نشان داد که کورکومین به اندازه داروی Prozac موثر است.

همچنین پیشنهادی وجود دارد که کورکومین ممکن است مواد شیمیایی مغز از جمله انتقال‌دهنده‌های عصبی سروتونین و دوپامین را تقویت کند.

9. به حافظه کمک میکند

مطالعات حیوانی نشان می دهد که کورکومین سطح هورمون مغزی به نام فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز (BDNF) را افزایش می دهد. این به تقویت زندگی سلول های عصبی کمک می کند و نقش مهمی در حافظه و یادگیری دارد.

10. زردچوبه خاصیت ضد پیری دارد

کورکومین ممکن است با فعال کردن پروتئین های خاص و محافظت از سلول ها در برابر آسیب، به کند کردن روند پیری کمک کند. بنابراین، ممکن است پیشرفت شرایط مرتبط با افزایش سن را به تاخیر بیندازد و علائم مرتبط را کاهش دهد.

فواید و خاصیت زردچوبه یا کورکومین برای سلامتی/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما
فواید و خاصیت زردچوبه یا کورکومین برای سلامتی/مقالات علمی/فروشگاه مسترآزما

مضرات یا عوارض مصرف زردچوبه

برای بسیاری از ما، زردچوبه یک گزینه بی خطر است. با این حال، شرایطی وجود دارد که در آن ها احتیاط لازم است.

  • اگر باردار هستید، باید از مصرف مقادیر دارویی زردچوبه خودداری کنید. مطالعات اخیر روی حیوانات نشان می دهد که کورکومین ممکن است سطح هورمون استروژن را تغییر دهد. با این حال، لذت بردن از ادویه در مقادیر کم، به عنوان مثال در یک وعده غذایی یا نوشیدنی، ممکن است در دوران بارداری مفید باشد .
  • اگر کم خونی و فقر آهن دارید، از مصرف زردچوبه در مقادیر زیاد خودداری کنید. ترکیبات موجود در ادویه به نظر می رسد که به آهن در روده متصل می شود و آن را برای جذب و بدتر شدن علائم در دسترس نیست.
  • اگر از سنگ کیسه صفرا، انسداد مجاری صفراوی یا بیماری کبد رنج می برید، باید توجه داشته باشید که زردچوبه ترشح صفرا را افزایش می دهد. گنجاندن مقادیر زیاد در رژیم غذایی ممکن است علائم شما را تشدید کند.
  • اگر دارو مصرف می کنید، باید برای راهنمایی به پزشک عمومی یا داروساز خود مراجعه کنید. کسانی که داروهای رقیق کننده خون، داروهای دیابت یا PPI هایی مانند امپرازول برای رفلاکس اسید مصرف می کنند، باید مراقب زردچوبه باشند.

فروش مواد شیمیایی و انواع محیط کشت ها

مواد شیمیایی مورد نیاز خود را میتوانید از سایت فروشگاه مسترآزما mrazma.com سفارش دهید. فروشگاه مسترآزما عرضه کننده محصولات کمپانی های معتبر مرک merck, سیگما Sigma Aldrich میباشد.
برای اطلاعات بیشتر از محصول روی آن کلیک کنید.

انتقادات و پیشنهادات کاربران گرامی
برای مطالعه سایر مقالات علمی و پزشکی به بخش مقالات وبسایت مستر آزما مراجعه نمایید.
در صورت نیاز به مطالعه مقاله ای خاص به کارشناسان ما اطلاع دهید تا مقاله را برای شما روی سایت قرار دهند.
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 30 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: با عرض پوزش محتوا جهت جلوگیری از سواستفاده معنوی از سایت قفل شده است. خطا